Een plezante dag. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Een plezante dag. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Een plezante dag.

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Mei 2011 | België, Kalmthout

Hele dagen in de tuin werken noem ik mijn tuindagen.
Een workshop porseleinschilderen doe ik op mijn schilderdagen.
Zo zijn er ook shoppingdagen, de verfoeide poetsdagen en culturele dagen, zoals afgelopen zondag.

De Kalmthoutse Cultuurdienst had de 3-jaarlijkse atelierroute georganiseerd en die bracht velen op de been om bij kunstenaars thuis hun werk te komen bewonderen. 27 Kunstenaars stelden hun atelier open voor het publiek. Waaaaaaaaw! Wat schuilt er veel talent achter deuren, waar wij geen weet van hebben.
Beeldhouwers, schilders, hoedenmaaksters, een boekdrukker met een antieke handpers, boomconstructers.....prachtig om te zien waar mensen hun inspiratie uit halen en inspirenend voor mensen die de schoonheid van kunst appreciëren.

André had zich voor deze dag opgegeven voor de cultuurhistorische wandeling in de Kalmthoutse Heide naar locaties die in WO1 en WO2 van betekenis waren met een boeiend verhaal door een gids over soldaten, verzetsstrijders, vluchtelingen, V-1- bommen en militaire bases.
Helaas werd deze stoere mannen-wandeling geannuleerd wegens gebrek aan belangstelling. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Na al dit moois wachtten ons een huisconcert bij mevr. Ada Boon, een zeer goede vriendin van onze buurvrouw mevr. de Vos (schoonmoeder van mijn jeugdvriendin Ellen Coster). Deze kwieke 82-jarige dame stelt haar huis regelmatig beschikbaar voor leerlingen van het conservatorium, die zo de gelegenheid krijgen met publiek te leren spelen.
In haar sfeervolle huiskamer, waar permanent 2 vleugels staan!, genoten zo'n 30 muziekliefhebbers van werken op piano, gitaar en klarinet.
Vooral het afsluitende werk voor piano en klarinet was een groot succes. De klarinetist was een absoluut natuurtalent en het zou mij niet verbazen als we in de toekomst nog vaak van deze Kelly Breukelmans zullen gaan horen.

Ik zei al: vervelen is er niet bij!
Dit was weer zo'n dag met het bekende gouden randje.

Groet, Els.