Wijkfeest & Rommelmarkt - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Wijkfeest & Rommelmarkt - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Wijkfeest & Rommelmarkt

Blijf op de hoogte en volg Els

15 September 2011 | België, Kalmthout

Amai!

Wat een fantastisch buurtfeest! Afgelopen zaterdag kwamen eind van de middag ongeveer 80 bewoners van onze wijk DE Greef naar het feestterrein bij de Beek. We hadden mooi weer besteld én ook gekregen, zelfs het noodweer is op een haar na aan ons voorbijgegaan. We werden wel getracteerd op een schitterende lucht vol bliksemschichten, bijna vuurwerk, in de verte, maar wij kregen slechts een buitje. En toen werd het zelfs knus in de prachtige tenten.
Nieuwe en "oude" bewoners maakten kennis met elkaar, er was een gezellige bar en een uitstekend buffet.
Jong en oud, Nederlanders en Belgen, oude bekenden en nieuwkomers; de sfeer was perfect.
Onze aller vriend en buur Frans en zijn echtgenote Gilberte hadden met enkele vrijwilligers alles tot in de puntjes georganiseerd. Chapeau!
De laatste feestvierders vertrokken ver, ver na middernacht en enkelen daarvan stonden om 9.00 u.weer met emmer en dweil klaar om de feesttent om te toveren in een gezellige Rommelmarkt.
Om ons steentje bij te dragen aan de Stichting: Redt de Kalmthoutse Heide,
werden in de voorgaande weken alle zolders en garages leeg gehaald en de troep te koop aangeboden. Er was werkelijk van alles te koop en dat trekt volk. Teresinha en ik hadden een gezellige kraam gemaakt met de meest uiteenlopende "zooi" en we hebben redelijk veel verkocht. De opbrengst op deze dag van de totale 10 kraampjes is niet slecht: € 780.
En.......terwijl wij die zaterdag feestten, liep onze vriendin Ella dapper de 80 km van de Langstraat. Ik heb die nacht en de volgende dag veel aan haar gedacht en wat was ik blij voor haar, toen ik een mailtje kreeg met de mededeling: I DID IT!
Geweldig, Ella, ook al voegde je er meteen aan toe: NOOIT MEE!
Dit staat in ieder geval mooi op je C.V.

Volgende keer zal ik de vertaling geven van de typische Belgische woorden en gezegdes, maar ik voeg er eerst nog iets aan toe:
Ik ben vandaag naar de coiffeur geweest en vroeg of een carré degradé leuk zou zijn.
Of toch maar een bles of een frou frou?
Kunt u het nog volgen?

Els.