Hoe leuk kan een doordeweekse dag zijn. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Hoe leuk kan een doordeweekse dag zijn. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Hoe leuk kan een doordeweekse dag zijn.

Blijf op de hoogte en volg Els

25 November 2011 | België, Kalmthout

Vraag mij naar mijn hobby's en ik antwoord subiet: tuinieren en schilderen.
Over onze tuin en al wat daar bloeit en groeit, loopt, kruipt en vliegt heb ik al vaak geschreven. Over hoe verrukt een mens kan zijn over de schoonheid van de natuur, over urenlang schoffelen, onkruid wieden, gras maaien, bemesten, verticuteren, rozen snoeien..... Dat André er net zo van geniet als ik én er nu de tijd voor heeft, is helemaal super.
Die tweede hobby delen wij niet, maar je moet ook niet alles samen willen doen, toch?
Gisteren mocht ik weer een workshop organiseren. Een vriendinnenclubje stond om 10.15 u. op de stoep om een voor hun nieuwe uitdaging aan te gaan.
"Ai, dat kan ik niet!, Nog nooit gedaan!, Hoe moet dat? Ik kan helemaal niet schilderen!".
Een hoop zenuwachtig gekakel, dat bij de eerste penseelstreken verstomde en het zelfs muisstil werd, op de achtergrondmuziek na. In opperste concentratie werd het ene na het andere hulstblaadje geschilderd en iedereen was verwonderd over hun eigen kunnen. Om net als kunstenaars afstand te nemen van het werk, werden de benen gestrekt, tenslotte moest Ciske ook uitgelaten worden. En als je dan terugkomt met frisse wangen en het huis geurt naar overheerlijke lunchgerechten, die dochterlief intussen heeft bereid, dan word ik helemaal warm van binnen.
Zij verrast ons met eigengemaakte brochetjes bij de courgettesoep en een exquise frisse citroensaus over de pasta-met-zalm, gegarneerd met geblancheerde spinazie en rolletjes zalm met kaas. Dit is klasse.We krijgen er ook nog een salade en 2 quiches bij.
Een dikke tien, Teresinha! Daar krijgt mama Els kippenvel en vochtige ogen van.
Dit en vele andere lieve dingen moeten wij straks missen, want onze Teresinha gaat over 2 weken voor een half of heel jaar naar Australië. Backpacken, werken, veel zien en een hoop ervaring opdoen.
Nog even wat zakelijke beslommeringen én haar verjaardags-afscheidsfeestje vieren en dan zwaaien wij haar op 11 december uit als zij naar Hong Kong vliegt voor een stopover. Twee dagen later komt zij in Sydney aan en begint het grote avontuur.

P.s. de olijvenschaal en wildschaaltje zijn van de hand van één van mijn cursisten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Kalmthout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 318984

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: