Decemberstorm - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Decemberstorm - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Decemberstorm

Blijf op de hoogte en volg Els

07 December 2011 | België, Kalmthout

Het was nog vroeg in de morgen.Na de ochtendwandeling had Ciske zich weer in zijn mandje geinstalleerd en ik genoot van een kopje koffie.Het was verder doodstil in huis, want de andere huisgenoten zijn uitgesproken avondmensen en dús op dit uur niet aanspreekbaar. Maar ik geniet van de beginnende dag en opkomende zon.
Het wordt ineens wel heel onheilspellend donker en de wind laat de bomen hun allerlaatste bladeren vallen, gevold door takjes, dan wordt het menens en vliegen her en der takken in het rond. De harde wind laat alles kraken en het geluid van zwiepende bomen neemt toe.
Ik houd angstvallig in de gaten of er niets in en om het erf geraakt wordt. Dan een 7 á 8 seconden durend vreemd geraas dat ik niet kan thuisbrengen, gevolgd door een dreun.
Amaai!, wat gebeurt hier?
Ik loop naar boven en zie uit het raam dat de reusachtige beuk aan de overkant het loodje heeft gelegd.
Herinneren jullie nog die fraaie boom met al die tonderzwammen? De boom was natuurlijk al geruime tijd niet gezond meer, vandaar dat de zwammen daar zo goed op gedijden. Maar hij stond nog zo fier en statig. Nu is het gedaan met de zo markante boom, waar veel mensen voor bleven staan en op foto vastlegden.