Kalmthout/Leiden - Schiphol - Hong Kong - Sydney - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Kalmthout/Leiden - Schiphol - Hong Kong - Sydney - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Kalmthout/Leiden - Schiphol - Hong Kong - Sydney

Blijf op de hoogte en volg Els

10 December 2011 | België, Kalmthout

Als ik dit bericht schrijf zit Tia ergens tussen Amsterdam en Hong Kong en ik heb een sterk vermoeden dat zij met oordoppen in en oogmasker op probeert dit eerste deel van haar reis slapend te overleven, want het zag er vanmorgen 'after the party' allemaal wat verkreukt uit.
Na een paar uurtjes slapen haalde ik haar bij haar lieve vriendin Nana op de Langebrug in Leiden op, maar ze zou er een moord voor gedaan hebben om zich nog eens om te kunnen draaien. Tegelijkertijd werd zij wakker met een gevoel van: YES!, dit was een super afscheidsfeestje.
Jong en oud, familie, vrienden, iedereen die van Teresinha afscheid wilde nemen, was erbij.
Zij genoot van al haar dierbaren uit de buurt of van ver weg, maar het aller, allermooiste was de verrassing van vriend Jeppe. Hij had haar uitgenodigd om voor de borrel een hapje te gaan eten. Ze waren in een geanimeerd gesprek, toen Tia een klopje op haar schouder voelde, omkeek en tot haar stomme verbazing oog in oog stond met haar vriendin Anieka, die momenteel in Zweden studeert, maar speciaal voor Teresinha was overgekomen.
Dit kan niet waar zijn!
Een half jaar geleden heeft Teresinha Jeppe aan Anieka geprobeerd te koppelen en met succes!
Kippenvel, tranen van ontroering, omhelzing, ze kon er niet over uit dat Anieka dit voor haar had gedaan.
Het ontroerde uiteraard ons als ouders ook, maar ook dat anderen vanuit alle uithoeken van Nederland gekomen waren.
Het werd bommetjevol bij "Mijnheer Janssen" en iedereen genoot en Tia het meest, maar tegelijkertijd besefde zij, dat ze al die lieve mensen enorm zal gaan missen.
Wederzijds uiteraard, want ook haar vrienden hadden moeite met afscheid nemen.

Vanmorgen stapte zij, ietwat dweilerig, met een groep van 17 backpackers het vliegtuig in.
Zij heeft er ongelooflijk veel zin in, is zeer goed voorbereid en hoopt op een geweldige tijd.
Een CISV vriend die daar al een half jaar woont, zal haar in Sydney verwelkomen en uiteraard zullen zij het glas heffen op haar 25e verjaardag.
Het voorlopige plan is om samen een trip te maken van Sydney naar Melbourne.
De rest ligt helemaal open, niks is gepland, het komt zoals het komt.

Het voelt .......tja, hoe voelt het? Moeilijk te omschrijven. Een beetje leeg. Het is stil, zeker na de afgelopen dagen, dagen van veel voorbereiding en 'n hoop geregel, maar we zijn trots op haar. Trots op haar initiatief en lef om dit te doen.
We kijken met smart uit naar haar mails, foto's en skype.