Workshop/reünie - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Workshop/reünie - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Workshop/reünie

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Mei 2012 | China, Peking

6 vriendinnen! Wij kennen elkaar al meer dan 30 jaar.

6 vriendinnen! Allemaal op dezelfde school gewerkt.

6 vriendinnen! Met veel liefde voor kinderen.

6 vriendinnen! Allemaal de veranderingen in het onderwijs meegemaakt.

Zet die 6 vriendinnen een dagje bij elkaar en het wordt één kakofonie en ouderwets lachen om niets.
Mijn hemel! wat heeft iedereen weer veel meegemaakt: grappige en minder leuke dingen, spannende en onwaarschijnlijke verhalen en heel veel herinneringen. Geen roddels!
Wij reden voor de jaarlijkse reünie naar Klarenbeek, waar Marianne woont.
Oeps! Klarenbeek????
Ligt onder de rook van Apeldoorn.
Je moet er de nodige kilometers voor rijden, maar dan heb je ook wat. Een schitterende verbouwde boerderij in een prachtige omgeving. Not bad.
De reünie werd deze keer gecombineerd met een workshop porseleinschilderen.

WORKSHOP-OP-LOCATIE!

Klinkt goed, hè?
Ik nam al mijn bullen mee en de voormalige deel met magnifiek uitzicht werd atelier.
En dan beginnen we:
"Dat kan ik niet".
"Nog nooit gedaan".
"Hoe moet ik dat in hemelsnaam doen?"

Maar als de eerste penseelstreken zijn gezet, valt er zowaar even een stilte en wordt er serieus gewerkt met af en toe een zucht en 'n kreun, maar, heel bijzonder!,deze dames kunnen kletsen en schilderen tegelijk.
En..........het resultaat is boven verwachting. Echt, meisjes jullie mogen terecht trots zijn op je werkstuk.
Ik hoop dat de zomerse schaaltjes een mooi plekje krijgen of liever nog, dat ze volop gebruikt worden.

WORKSHOP-OP-LOCATIE!

Ongelooflijk leuk en geslaagd, mede door de super gastvrouw Marianne. Bedankt Marianne! Het was een feestje!
Heel dierbaar om zulke vriendinnen te mogen hebben.
Het weekend kreeg nog een extraatje:
Teresinha belde vanuit Mildura/Australië op om mij een gezellige moederdag te wensen.
Zó lief, zó dierbaar!
Thanks, lieverd.