Toscane in de lente! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Toscane in de lente! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Toscane in de lente!

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Mei 2015 | België, Kalmthout

Je gaat op vakantie en komt verliefd terug! Nee, niet op ander, maar op Italië.
Ik kon het weten; ik koesterde al de mooie herinneringen aan de vakanties die wij in onze jeugd in Italië doorbrachten, maar na zoveel jaren later ervaar je het anders, kijk je door een andere bril.
Wat een schoonheid is Italië toe bedeeld!
Op weg naar La Belle Italia bleven we 2 dagen in Beaune............waarom sjeesden we daar altijd voorbij?

In Monaco logeerden we bij lieve vriendjes en bezochten we Villa Grecque Kérylos en Villa Ephrussi de Rothschild.
Zet die twee maar op je 'to do' lijstje.

We lunchten daar ook uitgebreid bij vrienden net over de grens in Italië........een warm weerzien na zoveel jaren.

In Cinque Terre hebben we van dorp naar dorp gelopen tot mijn schoenen (en ik) letterlijk versleten waren. Ook vanaf het water was het een sprookje.

De marmergroeven in Carrara waren onbeschrijflijk indrukwekkend.
Voor het eerst had ik een B&B geboekt: SUPER, TOP! Zomaar in een pittoresk dorpje in Toscane.

Toscane in de lente...........ik raakte tot tranen toe ontroerd; de typische gele huizen omringd door chique, statige cypressen in een adembenemend landschap.

Lucca was heel bijzonder, maar het aller, allermooiste is San Gimigniano.
Zet die ook maar op je lijstje.

Maar ook in Italië kan het weer van slag zijn.
Ik had factor 40 en slippers meegenomen, maar het werd coltrui en laarzen.
Om die reden hebben we Modena laten schieten. We wilden graag de stad zien waar Teresinha haar Italiaans heeft geleerd en heel, heel enthousiast was over de school en het stadje, maar liever niet in de stortregen en kou. En dus reden we linea recta naar huis, in één ruk. We roken de stal.

Italië, i love you!


  • 04 Mei 2015 - 10:55

    Eve:

    Hoi Els,

    Ik zag dat jullie al terug waren! Jammer van het weer want dat verwacht je wel
    als je die zuidelijke kant op gaat.
    In ieder geval toch wel genoten, liefs Eve

  • 04 Mei 2015 - 11:16

    Joke Van Kuijk:

    Hallo Els en André,

    Wat jammer dat het weer zo tegen zat. In Monaco tenminste nog wat zon gehad! Maar het is dan ook heerlijk om weer thuis te komen en lekker tussen je eigen spulletjes te zitten en in je eigen bed te slapen. Toch?
    Het weer blijft hier ook nog steeds wisselvallig, maar aangename temperaturen komen er wel aan. Ondertussen nog steeds een grijze lucht; dat heet dan 'half-bewolkt'. Bah!

    Bisous!
    Joke

  • 04 Mei 2015 - 11:16

    Yvonne De Haas:

    Lieve Els,
    Wat een lekkere dagen. Ja iets minder weer, maar toch echt genieten. Je beschrijft het zo heerlijk zodat ik het voor me zie en voel. Ik verlang er zo naar. Een heerlijke vakantie samen. Dank voor de beschrijving. Omhelsd Yvonne

  • 04 Mei 2015 - 12:39

    Anneke:

    Toscane is prachtig, ooit daar geweest!
    Heb je Florence niet bezocht? dan toch 'n keer terug naar Toscane!!!
    Het B&B adresje heb je vast bewaard.

  • 04 Mei 2015 - 15:56

    Jacqueline:

    Hi Els, ik word nu heel nieuwsgierig naar al jouw aanbevelingen en deze zullen we zeker onthouden. Fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie. En een buitje op zijn tijd is nodig om de natuur zo mooi in bloei te laten staan. Groetjes, Jac

  • 04 Mei 2015 - 16:04

    Irma Q:

    Italie is een van mijn favoriete landen en Toscane spant de kroon. Wij hebben ook al die leuke stadjes bezocht. Mijn bet-bet-bet-betovergrootouders komen uit Lucca. Misschien houd ik er daarom zo van

  • 05 Mei 2015 - 12:57

    Marianne Floor:

    Het beeldschone Toscane. Jullie hebben er van mogen genieten, jammer van het weer!

  • 05 Mei 2015 - 13:49

    Adri Lensen:

    Dat wist ik allang Els!!! Top daar, wij gaan volgende week weer voor 5 weken, op het platteland, vlakbij Pienza.

  • 06 Mei 2015 - 14:30

    Marion Simonis:

    Gezellig verslag wederom Els. We hebben jaren geleden praktisch dezelfde route gedaan (incl.Baune, excl. Monaco) gecombineerd met golf en overnachtingen in Verona met Opera. Dat hebben jullie waarschijnlijk ook al eens gedaan? Lucca en Cinque Terre overgetelijk mooi, terwijl ikzelf de marmergroeve in Carrara beangstigend vond, wilde er niet te lang blijven, heel typisch.
    Altijd weer heerlijk om ook weer thuis te komen he. Groetjes vanuit Enkirch a/d Mosel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 318190

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: