PROOST! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu PROOST! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

PROOST!

Blijf op de hoogte en volg Els

18 Februari 2016 | België, Kalmthout

Op de seminar van de ABN tijdens het ABN tennistoernooi, waar wij voor waren uitgenodigd, hebben we enorm genoten van de boeiende, inspirerende en humoristische lezing van Jan Peter Balkenende.
Wij hadden J.P. al eens ontmoet in Beijing, maar we hadden hem nog niet eerder zó animerend horen spreken.
Alles uit de losse pols, zonder beamer, zonder spiekbriefjes en met een hoog gehalte aan kwinkslagen.
Ook daar vertelde hij met een zekere ondeugendheid over de truc met het Rode Kruis koffertje, waarmee een medewerker op zijn verzoek, een aantal biertjes het paleis in smokkelde.
Met deze anekdote kreeg J.P. de handen op elkaar.
Het was een beetje link, maar hoe leuk als zoiets lukt én wat smaakt zó'n biertje dan extra lekker.
Met dit smeuïge verhaal scoort J.P. blijkbaar vaker, maar dan ineens vallen journalisten over hem heen.
In de handen wrijvend is er weer iets "ranzigs" te melden over een bekende Nederlander.
Op t.v. zagen wij beelden van een ex minister president met steeds een vol glas bier in zijn hand. Volkomen uit z'n verband gehaald.
Hoe zet je een volslagen onschuldig verhaal om in een dubieus gebeuren?
Naar mijn mening is de media steeds meer op zoek naar negatieve, op sensatie beruste gebeurtenissen.
Hoge bomen vangen veel wind, maar meld liever de positieve zaken en geen geneuzel over niet ter zake doende gebeurtenissen.
Dit gezegd hebbende, neem ik nu een biertje!

• 19 Februari 2016 - 11:06

Marie-Louise Jongeneelen:

Leuk verhaal Els, en is lekker kunnen lachen.