Ditjes & datjes - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Ditjes & datjes - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Ditjes & datjes

Blijf op de hoogte en volg Els

11 November 2016 | België, Kalmthout

In een week van opmerkelijk nieuws waar heel de wereld over spreekt, zijn kleine onverwachte dingen soms zo mooi en ontroerend.

Allereerst schijnt de zon! op deze Nationale Feestdag in België:
Armistice ofwel Wapenstilstand. De jaarlijkse herdenking van het einde van de Eerste Wereldoorlog.

Vanuit mijn raam zie ik een lief eekhoorntje over ons terras huppelen, op zoek naar eikeltjes en beukennootjes. Nou, die zijn er genoeg.

Maar wat zag ik laatst toen ik van België naar Oegstgeest was gereden en mijn auto bij Teresinha parkeerde?
Vanuit de motorkap kroop heel nieuwsgierig een muis, een flinke muis.
Een verstekeling!
Het rende voor mijn ruit van links naar rechts, dook weg, kwam toch weer
kijken waar hij was en floep weg!
Ik hoor een hoop geritsel en 2 kraaloogjes kijken mij aan als ik het portier open doe; verscholen in een piepklein gaatje.
Daar bleef Miezemuis een tijdje zitten, lekker veilig en warm.
Ik vermoed dat hij of zij niet mee terug is gereden.

En dan dit.........(foto)
Bij het maken van pommes gratin dauphinois (nu doe ik net of ik een keukenprinses ben, ha, ha) vond ik deze aardappel.
Daar wordt een mens toch vrolijk van?
De aardappelschotel is overigens gelukt.



  • 11 November 2016 - 12:19

    Anja:

    Ahhhh wat leuk zo'n verstekelingetje.

  • 11 November 2016 - 13:12

    Margreet Van Der Meij:

    Heerlijk, Els! Laten we vooral elkaar zulke verhalen blijven vertellen!

  • 11 November 2016 - 18:53

    Liesbeth Van Steen:

    Wat een verhaal Els! Leuk dat je die foto,s nog kon maken.

  • 11 November 2016 - 18:55

    Marianne Floor:

    Die schattige verstekeling is wel goed de weg kwijt en mist vast zijn familie!

  • 11 November 2016 - 21:54

    Yolanda Hoff:

    Stuk voor stuk prachtige foto's!!!
    En dat die Miezemuis zomaar voor je poseerde: wel heel bijzonder hoor!

  • 12 November 2016 - 11:38

    Marja:

    weer een voorbeeld van 'klein maar fijn' Je schrijft echt heel leuk.
    Maar pas op met muizen onder je motorkap, die zijn niet alleen schattig, maar knagen ook leidingen door. Dat is ons in het buitenland overkomen, maar gelukkig niet fataal geworden.

  • 13 November 2016 - 15:36

    Hans:


    Hoi Els en Andre
    Leuk verhaal over je laatste nieuwe reisgenoot.///
    Groeten uit een grijs en herfstig Leiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 318200

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: