Even bijstellen! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Even bijstellen! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Even bijstellen!

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Februari 2017 | België, Kalmthout

En toen was alles weer wit!!!!
Zo optimistisch als ik was over de bloeiende Hamamelis en Helleborus en daarmee een opkomend lentegevoel, zo laat de natuur zien dat ze niet met zich laat sollen.
Mijn schoonmoeder vertaalde dit altijd in "In Gods hand valt niet te kriebelen!".
De sneeuwvlokken dwarrelen gestaag door. Ik zal mijn lentekriebels dus even moeten parkeren.

Het Arboretum verwacht dit weekend topdrukte; het is n.l. weer sneeuwklokjesweekend. (stond zelfs vermeldt in een Nederlands tijdschrift)
In het vroege voorjaar ziet het onder de bomen wit van de sneeuwklokjes, nu is het Arboretum helemaal wit en zullen de bezoekers moeite hebben die prachtige bloempjes in de besneeuwde tuin te vinden, maar gelukkig zijn er ook gespecialiseerde kwekers en verzamelaars bij wie je bijzondere sneeuwklokjes kunt kopen en professioneel advies kunt krijgen.
Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat er 19 soorten sneeuwklokjes en 500 cultivars bestaan.
Ik vind het een eigenwijs lentebloemetje.
Ze geeft ons een sprankje lentegevoel en staat symbool voor hoop en lenteverwachting.

Als ze dan toch ondergesneeuwd zijn, ga ik dit lieve bloempje maar schilderen. Heerlijk knus aan mijn schildertafel met uitzicht op de witte tuin, waar het roodborstje smult van broodkruimels en de Shetland pony's zich gewoon prettig schijnen te voelen. Ze krijgen voor dit stoere gedrag van mij een portie extra wortelen. En dan nog een handje pinda's in het eekhoornhuisje en mijn laatste vetbollen ophangen.

Ons programma moeten we vandaag aanpassen.
Niet de weg op.
Pas op voor gladde wegen!!!

• 11 Februari 2017 - 12:12

Frans En Gilberte:

Weer een prachtige beschrijving ELS van de veranderende natuur.
    Echt aangenaam om lezen
    grtjs

• 11 Februari 2017 - 13:59

Yolanda:

ha Els, wat een prachtig gezegde van jouw schoonmoeder! Helemaal waar:) Wat de natuur betreft hebben wij niets in de hand en we mogen ons steeds laten verrassen.

• 12 Februari 2017 - 15:11

Marja Brouwer:

Ja, ik moest ook aan jouw lentekriebels denken bij de sneeuwdeken van vandaag. Heb vanmorgen een mooie winterwandeling gemaakt rond de Klinkengerger plas. Veel sneeuwpret van kinderen die de hellingen rondom afroetsten.

• 14 Februari 2017 - 11:17

Sandra Hartman:

Wat geniet ik toch altijd van jou verhaaltjes! Het zal inderdaad wel een prachtig gezicht zijn daar bij jullie, blijven genieten en ik ben benieuwd hoe je schilderij geworden is!