Herfstperikelen. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Herfstperikelen. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Herfstperikelen.

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Oktober 2017 | België, Kalmthout

It’s raining cats & dogs.
(dat heb ik altijd zo’n grappige uitdrukking gevonden)

Wel, het regent hier eikels. En niet zo weinig ook.
Het begon 2 weken geleden en ik raapte ze heel braaf van het gazon, want laat ik ze liggen, dan heb ik volgend jaar een eikenbos. Ook leuk, maar is niet de bedoeling.
Een kruiwagen vol..........dat zijn minstens 5.000 eikels.
De dag erna lagen er zeker 2 x zoveel, dus harken, blazen, rapen, afvoeren. Ik herhaal: harken, blazen, ra........maar je draait je om en ze liggen er weer. Niet te doen.
Die dingen komen ook nog eens als kanonskogels uit de bomen en ketsen op je kop; ik kan je verzekeren dat zo’n projectiel niet lekker voelt.
‘Moet je maar niet in een bos wonen’, hoor ik je denken en zo is het en dus raap ik vrolijk verder, maar als hierna net zoveel beukenootjes gaan vallen, zet ik een paar varkens in de tuin. Die vreten alles.

  • 04 Oktober 2017 - 14:19

    Irma Q:

    Hahaha!

  • 04 Oktober 2017 - 14:33

    Eve:

    Ik herken het helemaal, Els
    En krijg maar eens zo een eikel op je dak van je autootje, zo schrikken!
    Maar wel weer leuk de herfst, wind, bladeren en straks weer de mooie kleuren.

    groetjes Eve

  • 04 Oktober 2017 - 14:41

    Marianne Floor:

    Ja, heel herkenbaar en ook nog van die tamme kastanjes met hun bolsters. Die prikken zo lekker!!

  • 04 Oktober 2017 - 15:24

    Hans:

    Goed voor je conditie, beter als de sportschool en gezonde buitenlucht.////////

  • 04 Oktober 2017 - 16:21

    Ans Van Peer :

    Ja Els we zullen de komende weken maar braaf blijven rapen - ik heb er nog nooit zoveel gezien als dit jaar
    Mijn arme rug want als ik helemaal bezig ben met rapen dan denk ik telkens nog een uurtje en dan stop ik haha

  • 05 Oktober 2017 - 07:37

    Joke Van Kuijk:

    Ha Els, wij hebben 1 grote eik en als ik zie wat die al aan eikeltjes levert, kan ik me jouw enorme klus voorstellen. Sterkte ermee!

  • 05 Oktober 2017 - 12:06

    Yvonne De Haas:

    De natuur doet het goed. Moet je dankbaar voor zijn. Tijdelijk een groot zeil op het gras, een idee? Ja dan verbleekt het gras weer. Wat is beter. Jij lekker buiten of vergeeld gras. Lekker doorgaan met rapen lijkt me. Gezond toch

  • 06 Oktober 2017 - 00:54

    Gerard:

    Sorry dat herken ik totaal niet.
    Ik weet niet waarjijben.nu, maar hier staat de magnolia vol in bloei. De narcissen komen op en ook de eerste tulpen hebben we al gezien. De lente barst hiet uit z'n voegen.
    Groetjes uit een heerlijk Tasmanië

  • 07 Oktober 2017 - 19:06

    Sandra:

    Wij hebben in het verleden duizende kilo's eikels verhandeld, als we ons bedrijf in Nederland nog hadden kon je ze zo bij ons kwijt! Een eind verderop in het bos gooien dan maar dan eten de muizen ze misschien wel weer op! Succes dan met de beukennootjes. Gelukkig voor jou heb je niet elk jaar een goede oogst van beukennootjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 318659

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: