NA 31 JAAR! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu NA 31 JAAR! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

NA 31 JAAR!

Blijf op de hoogte en volg Els

18 Maart 2018 | België, Kalmthout

Afgelopen woensdagavond gaat bij ons de telefoon.

“Mam, zit je stevig in je stoel? Houd je vast!”

Ik weet dan nooit of ik een berg narigheid of een vrolijk verhaal te horen krijg, maar ik hoorde iets blij’s in Teresinha's stem.

“Een tijd geleden heb ik de Sociale Dienst in Porto benaderd om te vragen of zij mijn biologische moeder zouden kunnen traceren. Ik heb ze verteld om wie het gaat, hoe ik na mijn geboorte ben afgestaan en dat ik door een Nederlandse echtpaar ben geadopteerd”.

Ik val bijna van mijn stoel.

Tot nu toe had Teresinha weinig of geen behoefte om haar moeder op te sporen, hoewel wij dit altijd geanimeerd hebben, maar zeker nooit wilden forceren.
Ze zal er zelf klaar voor moeten zijn, vanuit haar eigen gevoel dit aan durven.
En voila! Stoere Teresinha doet dit op eigen houtje, vertelt niemand hierover, maar trekt haar eigen plan.

CHAPEAU! TIA.

“Mam, ben je er nog? Doe je gordels om...................Ik kreeg net een bericht uit Portugal dat mijn moeder opgespoord is en zij heeeeeel verrast en blij is én zij wil dolgraag contact met mij”.

Een golf van warmte schiet door mij heen. Ik ben sprakeloos. Wat een onvoorstelbaar mooi bericht.
Dit moet even landen en verwerkt worden.

Pak je zakdoek maar!

De volgende dag rinkelt de telefoon van Teresinha. Hè? Een frans nummer!!
Haar bloedeigen moeder!
Emoties aan beide kanten. Moeder en kind die na 31 jaar contact hebben.
Het wordt nog heftiger als moeder vertelt dat zij al die jaren in de veronderstelling was dat haar destijds veel te vroeg geboren kindje misschien niet meer zou leven.

Snotter, snotter!

Wij krijgen meteen een foto door van moeder, een 53 jarige Portugese met een lieve, mooie uitstraling. Zij woont en werkt al jaren in Parijs.
Om het plaatje compleet te maken stuurt zij ook foto’s van haar zoon en dochter die zij vóór Teresinha kreeg. Het zijn haar halfbroer en –zus.

Moeder da Silva is ongelooflijk blij dat haar dochter haar gezocht heeft en overbodig te zeggen hoe blij Teresinha en wij zijn .

Het voelt als een roze wolk!

• 18 Maart 2018 - 18:04

Ellen:

Lieve Els en Andre, wat heel bijzonder en prachtig, ook voor jullie! Ook krijgen JULLIE er nieuwe familie bij! Dit zal het leven van Tereshina en veranderen. Voel mee met jullie blijdschap hierover! Veel liefs, Ellen en Joan

• 18 Maart 2018 - 18:33

Carla Mol :

Wat een fantastisch nieuws!
    Opnieuw in de kraamtijd!

Hartelijke groet van Carla.

• 18 Maart 2018 - 18:49

Frans En Gilberte:

Hallo Els en Andre
    Een dikke 2 maand geleden hebben vele vrienden en kennissen jullie een gelukkig Nieuw jaar toegewenst. Je zou kunnen stellen dat die wensen uitgekomen zijn. Wij kunnen ons voorstellen welke gevoelens dat voor jullie , Teresina en haar familie teweeg brengen.
    Alleszins voor allemaal een dikke PROFICIAT !!
    Groetjes Frans en Gilberte

• 18 Maart 2018 - 21:14

Irma Q:

Wat een ontroerend verhaal. Opeens heeft Teresinha er niet alleen een moeder bij, maar ook een zus en een broer. Wat een mooi cadeau. En nu hopen dat hier mooie dingen uit voortkomen.
    Liefs Irma

• 18 Maart 2018 - 21:41

Rob G:

Ha Els en André,

wat een bijzonder verhaal zeg! Lijkt me onvoorstelbaar en geweldig, dat je weet dat je bio-moeder leeft en als extra kado: dat je nog een halfbroer en -zus hebt!
    En bovendien: ... ook letterlijk veel dichterbij dan ieder gedacht had. (met de TGV ongeveer 2 uurtjes vanaf 'den Antwerp' ??
    Dat wordt een bijzondere ontmoeting; bereid je er maar op voor ..!
    We zijn heel benieuwd naar het verdere verhaal !
    Groetjes van ons, Rob G

• 18 Maart 2018 - 22:12

Anja:

Wat een mooi verhaal Els.

• 18 Maart 2018 - 23:47

Yvonne De Haas:

Lieve Els, Andre en Teresinha,
    Wat een mooi bericht en wat bijzonder dat jij Teresinha zelf je moeder hebt gevonden. Mooier kan eigenlijk niet. Jij moest het ook zelf willen. Dit is goed voor iedereen.
    Op naar een mooie ontmoeting. Liefdevolle groet Y onne

• 19 Maart 2018 - 05:20

Joke VK:

Els, wat bijzonder! Wat een prachtig nieuws. En hemelsbreed wonen jullie helemaal niet zo ver van elkaar vandaan. Spannend ook. Familie-uitbreiding in een hele speciale vorm. ♥️

• 19 Maart 2018 - 08:09

Sandra:

Lieve Els, André en Teresinha,
    Wat een geweldig nieuws! Wat goed van haar dat ze dit gedaan heeft wanneer ze er zelf aan toe was en dan zo’n antwoord krijgen.
    Ook fijn voor jullie en dan heeft ze er ook nog een broer en een zus bij, jammer van de 31 jaar dat ze die heeft moeten missen, maar jullie zijn geweldige ouders voor Teresinha en ze krijgt er nu nog meer bij!
    Wat goed dat haar moeder ook zelf terug belde, alles gaat nu wel goed komen en dan gaan jullie er met elkaar de rest van je leven van genieten! Ik gun het haar van harte en jullie ook!
    Liefs Sandra

• 19 Maart 2018 - 08:11

Jacqueline :

Lieve Els en André,
    Wat een prachtig en ontroerend bericht. Fijn dat Tereshinha er een lieve familie bij krijgt en dat jullie daarvan mee mogen genieten.
    Lieve groet, Jacqueline

• 19 Maart 2018 - 08:31

Eve:

hallo Els,

wat een mooi en ontroerend bericht.... kippenvel!
    Heel fijn dat haar biologische moeder haar wil ontmoeten. Is natuurlijk wel even wennen maar fijn dat jullie dit samen mogen meemaken. Jullie blijven fantastische ouders voor haar
    Veel liefs Eve x

• 19 Maart 2018 - 09:28

Marja Brouwer:

Wat ontzettend mooi dat Teresinha haar biologische moeder gevonden heeft en haar halfbroer en halfzus.
    Familie-uitbreiding heet dat! En jullie kunnen Frans met elkaar spreken. Een mooie tijd samen!

• 19 Maart 2018 - 09:48

Ella:

Wat een bijzonder bericht, Els! Wij hopen met jullie op mooie ontmoetingen!'
    Liefs, Rini en Ella

• 19 Maart 2018 - 10:21

Lunette Van Der Mei:

Jeetje, kippenvel en de tranen prikken achter mijn ogen, wat een mooi en emotioneel bericht!
    Hoe wonderlijk de dingen soms toch kunnen gaan en wat heerlijk dat er, mede door de technische ontwikkelingen, redelijk snel duidelijkheid is gekomen en contact. Hoop dat je ons op de hoogte houdt van de dingen die komen gaan. Ben erg blij voor jullie en met name voor Teresinha dat het eerste contact er is en hoop dat er nog vele mooie, warme en liefdevolle contacten zullen volgen. Dikke kussss en liefs uit Leiden, Lunette

• 19 Maart 2018 - 10:44

Jacqueline DVB:

De ontmoeting met haar moeder, halfbroer -en zus zal vast een nieuwe, mooie wending geven aan haar leven! Er liggen nog vele mooie jaren in het verschiet.

• 19 Maart 2018 - 11:55

Margriet:

Wat een prachtig ontroerend verhaal. Heel emotioneel voor alle partijen. Dapper hoor van 'het klein meisje'.

• 19 Maart 2018 - 11:58

Marianne Ooms:

Wat een ontroerend bericht Els.
    Ongelooflijk dat ze nu zo snel haar biologische moeder heeft gevonden en er ook nog een halfzus en broer bij krijgt.
    Dat moet voor haar een fantastisch gevoel zijn.
    Nu hopen op mooie ontmoetingen en gelukkig kunnen jullie, als liefdevolle ouders, dit meemaken.

Liefs,
    Marianne

• 19 Maart 2018 - 13:02

Anneke Lavooij:

Lieve Els en Andre,

een wonder gebeurd, en nu nog meer genieten van elkaar!

Liefs
    Huub en Anneke

• 19 Maart 2018 - 15:22

Annebelle:

Wat een bijzonder verhaal Els. Een verhaal, dat juist door de werkelijkheid ervan een mens kippenvel geeft. Wat een bijzondere dochter dat zij dat in haar eentje, op haar eigen moment, gaat uitzoeken. Heel veel geluk voor jullie allen.

• 19 Maart 2018 - 16:35

Tom Gijbels:

Beste Els en André,

Zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit !!! En dat na zoveel jaren !
    Laat je maar verrassen met wat er nog gaat gebeuren !
    Dit wordt voor iedereen een fantastisch jaar !!

• 19 Maart 2018 - 19:11

Marianne Floor:

Wat een prachtig verhaal. Je moeder vinden en dan ook nog op zo'n korte afstand en dan blijkt dat je ook nog een half broer en zus hebt. Het zal een geweldige ontmoeting zijn!

• 20 Maart 2018 - 10:09

Lucienne:

Lieve allemaal,

Wat mooi en emotioneel!!!

• 20 Maart 2018 - 17:04

Josee :

Een heel mooie ervaring voor jullie en in het bijzonder voor Tereshina.
    Alle geluk gewenst voor de toekomst.

• 21 Maart 2018 - 16:12

Marion Simonis:

Sterk meisje jullie dochter; zonder "Spoorloos" zo snel en doortastend opgetreden met een geweldig resultaat. Soms lopen de dingen zoals ze lopen moeten. Jullie allen wacht nog aangename spanning dit jaar. Veel plezier van jullie toekomstige ontmoetingen het past wel in het lentebeeld.

• 23 Maart 2018 - 00:13

Helene:

Prachtig! Opeens ziet alles er anders uit. Ik wens jullie mooie ontmoetingen