Moederdag - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Moederdag - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Moederdag

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Mei 2019 | België, Kalmthout

Morgen is het Moederdag, de dag dat de moeders wat extra aandacht krijgen.
Mijn eigen moeder was wars van het jaarlijkse moederdag: wat een kwatsch, grote flauwekul, daar doen wij niet aan mee.
En dus werd iedere moederdag een gewone zondag, zonder bloemen, zonder een doosje bonbons, niets.
Ook niks mis mee, hoor! Zij gaf die boodschap ongeschreven aan haar kinderen door en dus ook hier nooit moederdag.
Dochterlief hoefde zich niet verplicht te voelen om uitgerekend op die dag haar moeder in het zonnetje te zetten. Ik zou mij daar ook heel ongemakkelijk bij voelen en wie André een beetje kent, kan zich voorstellen dat hij heeeeeelemaal niets heeft met deze door de middenstand ingestelde dag.

Maar dit jaar valt moederdag op 12 mei!
En dat is voor ons een memorabele dag.
Exact 31 jaar geleden werd ik moeder!
André en ik mochten op die mooie dag in Porto onze Teresinha ophalen. Wat een dag.....de mooiste!
Teresinha is al die voorliggende jaren op 12 mei een beetje het feestvarken geweest, maar we draaien het dit jaar om.
Dochterlief en haar vriendin Rebecca komen naar Kalmthout en met de slogan van mijn vriendin Ellen:

Nooit gebaard, toch een taart!

gaan we ons tegoed doen aan overheerlijke
Pastel de nata’s, dat typische Portugese mierzoete vanillegebakje.

Voor iedereen een gezellige dag, met of zonder blommen, bonbons of taart.


  • 11 Mei 2019 - 14:10

    Yolanda:

    Wat een gezellig vooruitzicht, Els: met je dochter en schoondochter op
    Moederdag samen aan de taart!!! Een hele fijne dag!

  • 11 Mei 2019 - 14:37

    Yvonne De Haas:

    Lieve Els,
    Het is inderdaad een commerciële dag. Het was leuk als de kinderen met een op school gemaakt liedje of tekeningetje aankwamen. Verder hebben wij het cadeautjes geven op moederdag nooit gestimuleerd. Nu krijg ik wel eens een extra bloemetje wanneer ze er toevallig zijn. Of ze geven een belletje. Dus ook bij niet iets bijzonders hoor.
    Fijne dag morgen.
    Lieve groet Yvonne

  • 11 Mei 2019 - 18:11

    Rob Gijbels:

    fijne dag Els !

  • 11 Mei 2019 - 18:59

    Frans En Gilberte:

    Hallo Els en Andre
    Proficiat met deze heuglijke verjaardag, maar vergeet Andre niet want die is op diezelfde dag ook vader geworden , toch !! hij verdiend voor die prestatie toch ook een stukje taart, nietwaar ?
    Felicitaties ook aan Teresinha vanwege
    Frans en Gilberte

  • 12 Mei 2019 - 05:43

    Eve:

    Fijne dag Els, geniet met volle teugen van het moederschap!

  • 14 Mei 2019 - 17:30

    Ellen:

    Lieve Els en Andre, Wat een heerlijke, bijzondere Moederdag voor jou EN voor Andre!! Ja inderdaad, ik heb dat altijd gezegd: "nooit gebaard, toch een taart!" Nu wij in het oosten van het land wonen, ver weg van het wilde westen, krijg ik nog steeds een prachtig boeket RODE rozen van onze kinderen. En..... OOK dit jaar weer! Ik vind dat iedere keer opnieuw, zo dierbaar!

  • 22 Mei 2019 - 08:52

    Marion :

    Mooi geschreven weer Els en fijn dat dit jaar de datum samenviel.
    Dit jaar heb ik voor het eerst een Moederdag gevoel beleefd; je weet ook voor mij geldt ‘ nooit gebaard, toch een taart’ , maar tijdens ons verblijf bij Pieter-Jan en fam op Bonaire hebben zij er een speciale Moederdag van gemaakt met een rondtour over het zuidelijk deel van het eiland (daags ervoor het noordelijk deel) met een onderbreking van een sfeervolle lunch aan een prachtig strand en natuurlijk een zwempartij in die ongelooflijk blauwe zee. Het zal mij/ons voor altijd bijblijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 318066

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: