Plezierjachten - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Plezierjachten - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Plezierjachten

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Februari 2020 | België, Kalmthout

Petitie tegen plezierjachten

Ik sta nooit vooraan als het gaat om te demonstreren; ik heb nog nooit in een demonstratie meegelopen, zelfs niet om te protesteren tegen alle zinloze onderwijsvernieuwingen.
Nu zou ik niet aarzelen om de straat op te gaan en op te komen tegen elke vorm van dierenleed. Mijn maag draait om als ik t.v. spotjes zie van verwaarloosde ezels, beren aan kettingen, gewonde olifanten door stropers, vechthonden etc.
Als lezer van:
‘De Vogeldagboeken van Adri de Groot’, werd ik geattendeerd op het doden van honderdduizenden dieren, alleen al in Nederland!
Doodgeschoten voor het amusement!
Nutteloos dus!
En de wilde eend staat bovenaan de lijst van de meest bejaagde diersoorten. Jagen puur voor het plezier en vaak ook onnodig laten lijden, want reken maar dat er een groot aantal wel geraakt wordt, maar niet wordt getroffen door een dodelijk schot.

Pure dierenmishandeling

In het kader van het ‘Jaar van de Wilde Eend’ roept Adri de Groot zijn lezers op een petitie te tekenen tegen de plezierjachten. Een mooi initiatief.
Ik heb al getekend, wie volgt?
Het verplicht je tot niets, maar het dient een goed doel.

Op www.vogeldagboek.nl vind je alles over de Vogeldagboeken van Adri de Groot. Deze vogelkenner neemt je mee in de flora & fauna van Nederland met schitterende foto’s en interessante info. Ga naar www.vogeldagboek.nl , klik de eerste site aan en je leest zijn gerecentste nieuwsbrief over verwilderde kwakken. Even doorscrollen naar: Petitie tegen plezierjacht met een verwijzing naar Animal Rights. Via het MENU links kun je je aanmelden voor een gratis abonnement ‘Vogeldagboek’. Volkomen veilig. 2 à 3 keer per maand krijg je digitaal verrassende foto’s en beschrijvingen.
Laat je meenemen in de prachtige dierenwereld, vastgelegd door Adri de Groot.

“Het doden van dieren puur voor je plezier”
Dat moet de wereld uit!

  • 02 Februari 2020 - 18:42

    Joke VK:

    Ha Els,

    Je had mij helemaal op het verkeerde been: ik dacht bij plezierjachten aan bootjes. Komt vast doordat ik jaren op allerlei superjachten uitkeek vanaf mijn balkon.
    Ik kan me niets voorstellen bij jagen voor je plezier . Brr.
    Ik ben ook niet zo’n demonstrant maar heb in Monaco meegelopen in de mars ter nagedachtenis aan de medewerkers van Charlie Hebdo. ‘Je suis Charlie’, kom niet aan de vrijheid van meningsuiting (en dat is iets anders dan beledigen en schofferen). Voel je je beledigd dan kan je dat aanvechten bij een rechtbank. Ik zal eens bij Adri de Groot een kijkje nemen!

    Liefs,
    Joke

  • 03 Februari 2020 - 18:18

    Yvonne De Haas:

    Lieve Els, ik bewonder al erg lang de schitterende foto's van Arie de Groot. Dat is echt altijd weer geniryen. Dank voor je attendering van de petitie. Zal reageren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 318252

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: