Water, heel veel water! - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Water, heel veel water! - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Water, heel veel water!

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Juli 2008 | China, Peking

Wij hebben hier afgelopen vrijdag een gigantisch noodweer gehad.
Na 2 dagen van tropische temperaturen (36 á 38 graden) kwam er in korte tijd zo'n grote hoeveelheid regen uit de lucht, dat auto's vastliepen, winkels onderliepen (deed mij aan iets herinneren!) en waterputten in fonteinen veranderden. In het restaurant waar wij wilden gaan eten, stond 30 cm. water! Dit hebben wij nog nooit eerder meegemaakt, zelfs niet in India tijdens de moesson.
Enfin, nu is 't weer strak blauw en heerlijk warm, maar, volgens de kranten, is 't 'n bijzonder natte en slechte zomer. Het is wel te hopen, dat 't wat droger weer zal zijn tijdens de Olympische Spelen en zeker tijdens de openingsceremonie.
De stad wordt steeds meer "Olympisch"
Volgens mij hebben die Chinezen alles goed onder controle en wordt 't een mega evenement.
Op uitnodiging van de Nederlandse ambassade hebben we een schitterende documentaire gezien van 'n Chinese badmintonspeelster, die aan de Olymische Spelen meedoet. Een leuk opwarmertje!
Ik ben er door 't slechte weer nog niet toegekomen om 'n fiets aan te schaffen, dus kan jullie nog niets over die belevenis melden.

Ik heb nog steeds mijn paspoort met verlengde visum niet terug! Komt allemaal goed, zeggen ze hier!!!