Markten - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Markten - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Markten

Blijf op de hoogte en volg Els

15 Maart 2009 | China, Beijing

Iedereen heeft waarschijnlijk wel eens van de beroemde SILK MARKET gehoord. Een 5 verdiepingen hoog gebouw, waar je alles, maar dan ook alles in nep-variant kunt kopen. Zodra je binnen komt, word je besprongen door verkoopsters die je, of je wilt of niet, hun piepkleine winkeltje binnen sleuren. Dan begint het grote spel van afdingen. In de regel moet je 2/3e van de prijs zakken! Het is daar binnen één kakefonie.
Naast deze bekendste markt is er op fietsafstand van ons nog zo één, waar 't iets minder heftig aan toe gaat. Maar vorige week heb ik mij, uit pure nieuwsgiergheid, door BOB bij een Chinese markt af laten zetten. Dat was helemaal bizar. Een giga gebouw, waar honderden, mini winkeltjes volgepropt zijn met de meest waardeloze troep. Denk hierbij aan wat je op de kermis kunt winnen, maar eigenlijk niet wilt hebben. Sommige uitstallingen, zijn niet groter dan een klerenkast, tot de nok volgestouwd met kitcherige rommel en daar tussen beweegt de eigenaar zich op een postzegel-groot plekje. Het is er één groot mierennest waar ik als enige westerling rondliep en mij verbaasde over de enorme hoeveelheid nutteloze rommel dat er geproduceerd wordt en hoogstwaarschijnlijk na korte tijd, door de uiterst slechte kwaliteit in de asbak verdwijnt.
Na dit bezoek had ik een sterke behoefte om zo snel mogelijk in mijn cocon te kruipen!
Gisteren zijn André en ik naar de Panjiayuan antiekmarkt geweest. Dat is een feestje!
Heerlijk slenterend in 't lentezonnetje en niet continu aangeklampt worden door verkopers, maar alleen maar je ogen uitkijken en je dan toch laten verleiden door dat ene leuke opiumflesje, waarvan je de prijs door afdingen weet te reduceren van 1200 Yuan (€120) tot 80 Yuan!

Vanaf vandaag (16 maart) gaat overal de verwarming uit, ongeacht of er misschien nog een koud frontje overwaait. UIT IS UIT! Laat de lente maar komen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 317960

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: