Een feestelijk binnenkomertje! - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Een feestelijk binnenkomertje! - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Een feestelijk binnenkomertje!

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Maart 2010 | China, Beijing

Donderdag 4 maart kwamen wij, na een prima vlucht, in Beijing aan en Ya Pang Zhang (= chauffeur en we noemen hem BOB!)stond zoals altijd weer keurig op tijd klaar. Ik had deze keer 'n enorme jatlag, voelde mij een natte dweil, misselijk, moe, had hoofdpijn, kortom: een hoopje ellende, maar een paar uurtjes slaap, een wandeling en weer 'n goede nachtrust doen wonderen. Vrijdag was ik bijna d'oude en zaterdag fris & vrolijk om naar 't BAL te gaan: het jaarlijkse galafeest van de Bencham, de Kamer v. Koophandel van de Benelux in China.
Onze DSM-tafel bestond uit 'n uitermate leuk gezelschap, 5 paren die elkaar goed kennen. De ambassadeurs werden hartelijk welkom geheten en de Belgische Geena Lisa, bekend van T.V. & film, presenteerde de avond. Alle dames in gala-kleding, de mannen in smoking, een exclusief 6-gangendiner met mooie wijnen en een ongelooflijk, swingende band........een TOP FEEST!
Na middernacht heb ik mijn hoge hakken uitgegooid en zo nog uren doorgedansd. HEERLIJK! Heb nu wel kramp in m'n kuiten, ha, ha, ha.
Voor degenen die afvielen bij de quiz en daardoor de hoofdprijs (een retourticket Beijing-A'dam) voorbij zagen gaan, waren er troostprijzen. Voor ons een High-Tea en een brunch in 't Marriott-hotel. Not bad.

Els.

Aan onze tafel zaten behalve Anja & Ron, Erik & Jacqueline (DSM) ook Joke & Voppe (Shell) en Claudia & Mark (KLM).