Zomaar een bericht. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Zomaar een bericht. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Zomaar een bericht.

Blijf op de hoogte en volg Els

30 Augustus 2010 | België, Kalmthout

Zonder te overdrijven is het kopen van een huis één van de hoogtepunten in 's mens leven. De zoektocht, de onderhandelingen, de koop, de verkoop van je eigen huis, de verhuizing; het heeft een enorme inpact op ons gehad. Na 21 jaar Clinckenburgh hebben wij een hele bijzondere periode afgesloten....hoewel niet helemaal, want ik buurt nog graag in Oegstgeest. In ons geval kwam daar ook nog ons afscheid van Beijing bij.
Emotionele momenten en mooie herinneringen.

Hier in het Belgische Kempenland is 't iedere dag genieten van de rust, 't uitzicht en de prachtige omgeving.
's Morgens doe ik de gordijnen open en zie ik hazen in het weiland huppelen en soms springt 'n moederree met reeënkind de weg over. Achter onze tuin grazen 5 schapen en Gijs, de geit, die het liefst klaverbladeren uit de hand eten. Wandelen met Ciske is een genotje. Óf we lopen door het bos óf we gaan dwars door weilanden en maïsvelden en worden dan begroet door nieuwsgierige koeien. Dat is toch plezant!?
En wat dacht gij van de Belgische frieten? Nergens zo lekker!
En de pralines? Heerlijke dikmakers.
En al die mooie uitdrukingen en woorden: Ooit gehoord van een droogkuis of een droogzwierder?
Van een facteur? Een aftrekker? (iedereen heeft 't in huis!)
Wie weet wat een 'rond punt' is, mag 't zeggen.
Ik moet nog wel snel 'n kuismadammeke zoeken!
En we hebben nog heel wat katjes te geselen!!!!
Verstade gij dit alles?

Gisteren hoorden wij ineens een hoop geritsel in de eetkamer. Het geluid kwam duidelijk uit de openhaard.Een muis? Even later nog meer gerommel: een hele familie muis?
Het is 'n tijdje stil. Ademloos wachten wij wat komen gaat.
Dan gefladder! Hoog in de schoorsteen zijn duidelijk fladdergeluiden te horen. Intussen ligt de grond bezaaid met veertjes, takjes, pluizen.
Dan een tijd niets. Hebben we 't ons verbeeld? Nee! Nu horen we een enorm gerommel en plots staat er een duif in de open haard. Een mooie geringde duif, wonder boven wonder niet gewond. Een postduif die duidelijk de weg kwijt was en ook nog eens geen post bij zich had.
De duif heeft nog even op ons dak gezeten en vloog toen weg. Hopelijk niet te verzwakt.

Lieve groet,

Els.