Geen plezante dag. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Geen plezante dag. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Geen plezante dag.

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Mei 2011 | België, Kalmthout

Grote brand op de Kalmthoutse Heide.

Rond het middaguur stond het verkeer in Kalmthout muurvast. Ik verbaasde mij over de drukte in het dorp en zag overal politie- en brandweerauto's en helicopters en hoorde van alle kanten sirenes. Mijn hemel, wat is er aan de hand?
Het was een stralende dag met een strakblauwe lucht, maar toen ik thuis kwam zag ik ineens een akelige rookwolk. Die wolk werd steeds groter en donkerder.Het was duidelijk: er was ergens een grote brand. Rond het middaguur had een groepje schoolkinderen de brand als eerste ontdekt, maar er was geen houden meer aan. Door de enorme droogte en de aanwakkerende wind werd dit een klassieke heidebrand, die inmiddels al 400 hectare heeft verwoest, bijna net zoveel als de brand in 1996.
23 Brandweerkorpsen en 200 brandweermannen doen hun uiterste best de brand onder controle te krijgen, maar het gebied is moeilijk bereikbaar.
Er zijn 23 tankwagens met bluswagens ingezet plus een blusvliegtuig.
Ik hoop zó dat de brand snel onder controle is, want het kost weer jaren voordat de natuur zich weer hersteld heeft. En dan heb ik het nog niet over de fauna!

Groet, Els.

De foto's zijn vanuit onze tuin genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Kalmthout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 318629

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: