TE........... - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu TE........... - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

TE...........

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Augustus 2016 | België, Kalmthout

De natuur kent geen wetten.
De natuur gaat z'n gang.
De natuur geeft en neemt.
De natuur laat ons verrassen, verbazen en ontroeren.

Wereldwijd ervaren mens en dier de grillen van de natuur;
overstromingen versus droogtes.
Mensen verdrinken en mensen staan dagen in de rij voor een beetje water.

Te................komt helaas vaak voor in de natuur.
Ook hier bij ons, zij het op veel kleinere schaal.

1) Te veel regen, waardoor ons 30 meter lange rozenbed deze zomer nauwelijks rozen laat zien............verregend!

2) Te veel eikels in het afgelopen najaar.
Ons gazon van een kleine 1000 m2 zou over een paar jaar een flink eikenbos zijn, als ik niet stuk voor stuk alle eikels en de mini eikenboompjes eruit had gehaald.
Ik schat zo'n 200.

3) Te veel slakken.
In de late avond komt een leger naaktslakken in beweging om onze hosta's en zelfs de bieslook weg te vreten.
Hoeveel zal André er al gevonden hebben?

4) En dan was er Te veel mos.................was, want na grondig verticuteren harkte ik zo'n 20 kruiwagens vol mos bijeen.
Het gras kreeg daarna een verwenbeurt; kalk en mest. De zon en regen moeten nu de rest doen.

Maar als we eind van de dag vanaf ons terras TEvreden de tuin inkijken, zeg ik:

De natuur is Te mooi! en wordt het mij Te veel! (niet qua werk, maar qua emoties)

• 01 Augustus 2016 - 12:49

Yolanda:

op het terras met een wijntje genieten van je tuin, dat kan nooit Te vaak zijn, toch? liefs, y

• 01 Augustus 2016 - 12:58

Joke Van Kuijk:

Hoi Els, mijn dierbare vader zei het vroeger altijd al 'overal waar TE voor staat is niet goed, behalve 'tevreden' en dat was je aan het eind van de dag en terecht! Chaoeau, het kan een hele klus zijn dat tuinieren, maar je hebt wel eer van je werk.

• 02 Augustus 2016 - 11:06

Yvonne:

Els. Wat een werk maar na het gevecht tegen de natuur ook zo'n voldoening. Genieten n de e zware arbeid voelt nog beter voor allebei. Geniet met volle teugen