Een prachtige tentoonstelling. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Een prachtige tentoonstelling. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Een prachtige tentoonstelling.

Blijf op de hoogte en volg Els

15 Augustus 2016 | België, Kalmthout

15 augustus!
Roept dat bij sommigen nog iets op?
In de Katholieke kring werd op die dag de "Ten hemelopneming van Maria " gevierd. Maria werd na haar dood met ziel en lichaam door God in de hemel opgenomen.
In Nederland allang geen feestdag meer, maar in België wel.
Er wordt niet gewerkt, winkels gesloten en alles ligt plat.
Sinds 1913 wordt op deze dag in de wijde omgeving van Antwerpen Moederkesdag gevierd.
Alle moeders worden in de watten gelegd en overladen met bloemen en attenties. Ik heb mij dit laten vertellen.............!!
Wij gingen vandaag naar de Bakkersmolen in Wildert.........te voet!
Ene Rudi Devoght exposeert daar in de tuin onder de imposante molen.
Wat deze man maakt, grenst aan het ongelooflijke.
Al meer dan 35 jaar verzamelt Rudi oud gereedschap en het gaat hem voornamelijk om het ijzer.
De man is bezeten van ijzeren gereedschap en creëert de meest unieke beelden en allemaal met een zekere symboliek.
Bouten, beitels, schroeven, hamers, rieken...........Rudi tovert er mee.
Ik werd enorm gegrepen door zijn creaties, André bekeek de beelden met een technisch oog en discussieerde met de kunstenaar over de materie en gebruik van al deze mooie oude gereedschappen.
Wat is het soms genieten in het kwadraat en ook nog eens om de hoek!!
Kijk s.v.p. even op onderstaande foto's en anders op

• 15 Augustus 2016 - 22:52

Yvonne De Haas:

Schitelterende beelden Els. Dat je van ijzer zo'n echt levend beest kan maken. Uniek

• 15 Augustus 2016 - 23:08

Anneke:

Dit is wel heel bijzonder en kunstig gemaakt
    Zeker als het gaat om oude materialen.

Maria hemelvaart was vroeger een katholieke zondag, maar als zondag zodanig niet meer gevierd.
    Tijden veranderen!

• 16 Augustus 2016 - 08:39

Joke Van Kuijk:

Heel bijzonder Els. Ik kan me voorstellen dat je daarvan genoten hebt. Ook wij genoten in het zonnige Zuiden van een vrije dag en dus een lang weekend voor Erik.
    Leuke locatie ook voor de beeldententoonstelling zo onder de molen.

• 16 Augustus 2016 - 10:16

Irma Q.:

Prachtig als mensen van dingen die wij normaliter als gebruiksvoorwerkpen zien, zoiets moois kunnen maken. Daar heb je toch wel een andere manier van kijken voor nodig. Heel kunstig en creatief. En past goed in onze circulaire maatschappij.