Surprise! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Surprise! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Surprise!

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Juli 2017 | België, Kalmthout



Het begon al 3 maanden geleden............een surprise-birthday voor Marianne organiseren.
Onze verjaardag vieren wij graag samen, maar dat lukt vaker niet dan wel, mede door de afstand.

"Wat doe jij met je verjaardag?", vroeg zij mij al begin juni.
"Weet ik nog niet. Eerst mijn Kenia reis!".

Maar al ver daarvoor had ik bedacht om haar deze keer flink in het zonnetje te zetten.
Via via en door sluwe trucjes van Victor en Nicole kwam ik achter adressen van een aantal vriendinnen, die laaiend enthousiast mee wilden doen. Niet niks............een kleine 200 km heen én 200 km terug rijden!

"Weet jij al wat je met je verjaardag gaat doen?""
"No! Eerst bijkomen van mijn Kenia reis".

Intussen heb ik al slingers, ballonnen in huis, de taart besteld, de uitgebreide lunch bedacht en alles voor een workshop porselein schilderen voorbereid.

Er wordt een list bedacht om haar te "ontvoeren".
"Els, ik ga zaterdag met Margot en 2 andere tennisvriendinnen een dagje naar de Outlet in Roermond. Zal ik voor jou nog naar Ralph Lauren T-shirts kijken?"
"TOP. Marianne, maatje S graag".

Intussen zit half Emmeloord in het complot.

"En.........vier jij je verjaardag nog?"
"Weet ik niet, misschien sla ik het dit jaar wel over".

Haar twee vroegere buurvrouwtjes Hélène en Carla rijden samen al vroeg van Emmeloord naar Kalmthout en Marianne rijdt met 3 anderen richting Roermond.....nou ja, richting het zuiden.
Zet Marianne met een vriendin op de achterbank en ze kletst aan één stuk door, kijkt niet naar buiten en heeft na 2 uur rijden pas door dat ze de Vletlaan oprijden.
"Oh, we zijn in België.
Dit is Kalmthout.
Hier woont mijn zusje.
Kan ik even naar haar toe?" (Gek mens!)

Als ze bij ons uitstapt en André, mij en Hélène en Carla ziet, is ze totaal van haar stuk, begrijpt er niets van, kan geen woord uitbrengen, is helemaal in de war, we hebben vlugzout nodig om haar tot de realiteit te brengen. Nog geen minuut geleden was ze in de veronderstelling dat ze in Roermond zouden uitstappen en met elkaar gingen shoppen.
Het kost haar nog een dik uur voordat het tot haar doordringt dat ze er behoorlijk ingestonken is.
Dan komt het grote genieten: van koffie + taart op een zonnig (thanks God!) terras, van het schilderen (voor al haar vriendinnen totaal iets nieuws), van de lunch met rosé in de tuinkamer en van de speech van Margot en de envelop met inhoud (dikke tranen!).
Maar ook van veel lachen, de vriendschap, genegenheid en warmte voor elkaar.
Het is je gegund, Marianne.

Morgen proosten we weer op elkaar. Op onze gezondheid!
Santé.

En ja.............ik vier mijn verjaardag!
Yvonne & Albert (Kenia-gangers) komen gezellig en schoonzusje Nicole schuift vrolijk aan.





  • 16 Juli 2017 - 13:05

    Anneke:

    Het is natuurlijk heel spannend geweest om dit voor Marianne te organiseren.
    Geweldig dat zoveel vriendinnen uit Emmeloord hieraan mee wilden werken, petje af!!!
    Uiteraard heeft zij onderweg totaal geen notie waar zij heen reden en de verbazing is dan ook goed op haar gezicht te zien.
    Zo'n dag zal nog lang in jullie herinnering blijven.
    Lief Els dat jij dit voor haar gedaan hebt.




  • 16 Juli 2017 - 13:59

    GERARD:

    je zo beet laat nemen door je bloedeigen zus ! kan je wel.
    nee hoor, verschrikkelijk leuk.
    dat ze (Marianne) daar is ingetrapt.
    Topografie misschien overgeslagen? Roermond of Kalmthout is wel een totaal andere richting.
    Maar goed en wel >>>> BEIDEN VAN HARTE GEFELICITEERD, NATUURLIJK !!
    Alle goede wensen en een overdoses gezondheid erbij.
    groetje uit een heerlijk zonnig Australie.

  • 16 Juli 2017 - 14:25

    Hans En Henny:

    Wat heb je dat fantastisch georganiseerd.
    Het is voor haar een dag geweest dat ze echt in het zonnetje gezet is.
    Ze zal hier nog met veel plezier en blijdschap op terug kijken.
    Nogmaals Petje af.///////

  • 16 Juli 2017 - 15:15

    Wendy:

    Alsnog gefeliciteerd!!

    Wij dachten al? Wat een gezelligheid bij de buurvrouw.

    Groetjes

  • 16 Juli 2017 - 15:15

    Wendy:

    Alsnog gefeliciteerd!!

    Wij dachten al? Wat een gezelligheid bij de buurvrouw.

    Groetjes

  • 16 Juli 2017 - 15:15

    Wendy:

    Alsnog gefeliciteerd!!

    Wij dachten al? Wat een gezelligheid bij de buurvrouw.

    Groetjes

  • 16 Juli 2017 - 16:14

    Yvonne De Haas:

    Lieve Els,
    Het goed gelukt de surprise party voor je zus. Geweldig hoe het is uitgepakt. Kan niet mooier. En wat een mooie schilder prestaties. Leuk beschreven van je. Ik heb mee kunnen genieten. Yvonne

  • 16 Juli 2017 - 16:23

    Anja:

    Goed gedaan Els, zo te zien en te lezen was het voor iedereen een topdag.
    Alvast heel hartelijk gefeliciteerd voor jou en je zus morgen. Gezellig dat je het samen met Yvonne en Albert viert. Veel plezier!
    Lieve groeten van ons.

  • 16 Juli 2017 - 20:02

    Ans Van Peer :

    Els wat ben jij toch een bijzondere vrouw. zo lief voor je zus geweldig.

  • 16 Juli 2017 - 21:29

    Ellen:

    Ja Els, jij had mij al verteld over jouw snode plannen om de verjaardag met jouw tweelingzusje Marianne te vieren! Wat is dat allemaal goed uitgepakt!! En ik kan mij goed voorstellen, dat Marianne "even de weg kwijt was", toen zij bij jullie voor de deur stond!
    Joan en ik hadden nog even discussie over de juiste datum, maar nu weten wij het echt zeker: 17 juli!! Ik had je al een verjaarskaartje gestuurd, om te voorkomen dat ik te laat zou zijn........!! Wij wensen jullie beiden nog vele, vele gezonde jaren toe!!!

  • 16 Juli 2017 - 22:51

    Yolanda:

    Waar jij toch al die tijd vandaan haalt......jouw leven is een aaneenschakeling van bijzondere dagen!
    Morgen een hele gezellige dag gewenst....misschien jezelf laten verwennen en zelf de hele dag op de bank blijven zitten? Oh nee, dat past niet echt bij jou :)) Veel gelukwensen voor jou en Marianne en een prachtig nieuw levensjaar!

  • 17 Juli 2017 - 08:33

    Leni :

    Allereerst: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag gewenst!

    Wat een emotioneel en verrassend evenement heb je Marianne gegeven voor haar verjaardag. Heerlijk om aan beide kanten aan terug te denken.

  • 17 Juli 2017 - 09:28

    Margriet:

    Wat een geweldig lieve actie. Ik kan me voorstellen dat jouw zus blij verrast was.
    Hierbij ook mijn felicitaties voor haar !

  • 17 Juli 2017 - 10:29

    Eve:

    hoi Els, van harte gefeliciteerd en we zagen inderdaad de ballonnen al hangen!
    hoe was de Kenia-reis? Geweldig zeker!
    wij zijn inmiddels weer terug van een mooie reis in Spanje Altea

    groetjes en tot ziens (zeker op 2 september )

    Eve

  • 17 Juli 2017 - 13:04

    Rob Gijbels:

    Geweldig hoor! Goed initiatief zeg.
    Vooral veel leuke dingen met elkaar doen!

  • 20 Juli 2017 - 15:39

    Marianne:

    Lieve Els,

    Een verlate reactie van 't feestvarken,maar was nog steeds de weg kwijt!
    Wat ben ik er in getuind,één groot complot,en ik was een gewillig "slachtoffer"!

    Je hebt de "surpriseparty"weer prachtig omschreven,want ik heb er geen
    woorden voor en is voor mij met geen pen te beschrijven!
    Zoveel liefde en warmte te mogen ontvangen van je dierbaren is hartverwarmend!
    Deze dag was een dag met een lach en een traan,om nooit meer te vergeten!
    Dankbaar voor 't hebben van zo'n lieve zus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 318575

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: