Beijing vriendjes op bezoek. - Reisverslag uit Zandhoven, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Beijing vriendjes op bezoek. - Reisverslag uit Zandhoven, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Beijing vriendjes op bezoek.

Blijf op de hoogte en volg Els

15 Juli 2018 | België, Zandhoven

Ken je dat ? 's Morgens wakker worden met het gevoel' van
'waaaaaauw!', wat was het een fantastische dag?

Wij hadden onze Beijing-vriendjes, waarmee we in Portugal zo'n leuke vakantie hebben gevierd, hier in Kalmthout uitgenodigd.
Ook Teresinha en haar vriendin wilden erbij zijn en zo dikte het gezelschap aan tot 14 mensen.
We werden enorm verwend met bloemen en cadeaux en ik raakte enigszins ontroerd toen Teresinha, speciaal voor mij, een beeldschoon jurkje had aangetrokken. Zo lief!

Verder was er zon, veel zon, er werd weer veel gekletst (niet geroddeld) en gelachen, er was water, veel water, maar nog meer cava, wijn en bier en last but not least............er was een kok!
André had voor een Aziatische maaltijd gezorgd en dat kan hij als geen ander. Eerst een plan maken, dan naar een goede Toko en 2 dagen vooraf al beginnen. In z'n uppie in de keuken, roerend in potten & pannen is hij in zijn element.
Met -tig ingrediënten en kruiden, waar ik nog nooit van gehoord heb, tovert hij de meest heerlijke gerechten op tafel.
Wat hebben we gesmuld!

En, denk je dan, wat was mijn aandeel in dit geheel?
Wel, ik had mijn vrienden verrast met Pasteis de nata.
Een typisch Portugees vanille bladerdeeg taartje. Ze verdienden niet allemaal de schoonheidsprijs, maar voor iemand die niet graag bakt en altijd ruzie heeft met de oven, was het resultaat niet slecht; een smakelijk hapje bij de koffie.

Toen iedereen 's avonds vertrokken was, ploften we buiten neer in de tuinkamer, lieten de boel de boel en dronken met elkaar de staartjes op.

En de volgende ochtend............waaaaauw! die keuken en het terras!!!!
Waar te beginnen? Eerst koffie met een overgebleven Pasteis de nata, dan een rondje met het hondje en vervolgens aan de slag.
Ook dit is mijn aandeel in het geheel en ik vind het nog heerlijk ook om vier uurtjes later en een fles Mr. Proper verder, mijn keuken weer in de oude staat te zien. Voor een ochtendmens een genotje.
De anderen ontwaken, we drinken koffie op het opgeruimde terras waar de temperatuur inmiddels is gestegen naar tropische waarden en dan zwaaien we Teresinha en Rebecca en hond uit.
Rest ons vandaag languit op de bank genieten van tennis, wielrennen en voetbal.
Oeps, daar kun je ook moe van worden.

• 16 Juli 2018 - 14:30

Gitta:

Hi Els,

Klinkt weer als groots genieten. Wat heerlijk en jullie allen zo gegund en wel verdiend. Nu weer lekker genieten van de rust.

Liefs vanuit Utrecht

• 16 Juli 2018 - 14:34

Yvonne De Haas:

Els en André, het was een feest bij jullie. Lekker koffie met voldoende pastei de Nata. Dit was super lekker en herinnerde ons aan ons uitje in Portugal. Daarna met z'n allen naar het privé museum met mooie spullen en veel verhalen . Daarna aan de borrel terwijl kok André nog druk bezig was. Maar toen kwam er ook wat. Een volledige Indische overheerlijke maaltijd. Te gek was het. Wat heeft iedereen gesmuld. Nogmaals dank André. Je bent een super kok. Veel liefs allebei en Els voor morgen gefeliciteerd.

• 16 Juli 2018 - 14:36

Yolanda:

Wat geweldig Els, deze dag met een gouden randje is een mooie opmaat naar je verjaardag. Geniet ervan!

• 16 Juli 2018 - 14:51

Ans Van Peer :

Geweldig Els dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad samen met je dochter en vrienden

• 16 Juli 2018 - 15:07

Gerard Lascaris:

Na zo’n weekend moe maar zeer voldaan. Dat is een teken dat het goed geweest is.
    Leuk hoor zo’n sterke vrienden club, met inzetbare kok.
    Mag ook hier komen om te koken hoor!
    Wij hadden ruim 50 man daarvan leven er een kleine 10 slapen.
    Dus smorgens nog even het ontbijt. Maar het voelt goed al je zo terug kijkt toch?
    Blijf samen lekker van het leven zo genieten. Groetjes uit Peize

• 16 Juli 2018 - 18:35

Sandra Hartman:

Els en André het was een fantastische dag!
    Wat geniet ik er toch van om samen met mijn Beijing vrienden te zijn!
    Nogmaals bedankt!

Sandra