Spoorloos! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Spoorloos! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Spoorloos!

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Juli 2019 | België, Kalmthout

Hereniging!

Ga s.v.p. even met mij terug naar maart 2018.
Teresinha verraste ons toen met een heel bijzonder telefoontje; zij vertelde dat ze haar biologische moeder had ‘gevonden’.
De speurtocht naar haar Portugese moeder was gelukt en haar mama was uitermate opgewonden en blij, zó blij dat Maria Gloria Carvalho da Silva (is toch iets chiquer dan de Haas!) hals over kop van haar woonplaats Parijs naar Amsterdam vloog; ze kon niet wachten om haar jongste dochter in de armen te sluiten. En dat werd een heel speciaal en emotioneel moment voor zowel Teresinha als Maria.

Ze hielden contact via email en app, maar er moest nog veel verwerkt en opgehelderd worden. Zo wisten wij dat de oudere (half)zus en broer nog niet zolang op de hoogte waren van het bestaan van Teresinha.
Stel je je eens voor dat je op 34/36 jarige leeftijd te horen krijgt dat je een (half)zusje hebt dat in Nederland woont en daar opgegroeid is.
Niet niks.
Zowel Alice als José wilden hun zusje zo snel mogelijk zien en ook Tia werd met de dag nieuwsgieriger.

De tijd was rijp!

Parijs!

De stad waar Tia nog nooit was geweest, maar die al heel lang bovenaan op haar lijstje stond.
Vriendin Rebecca had in het geniep alles al geregeld, van logies, vervoer tot verrassingsuitstapjes en afgelopen zondag reisden ze af richting Parijs.

Vanuit een knus appartement midden in Montmartre, naast de Sacre Coeur, hebben ze in 5 dagen bijna tout Paris bewandeld, geproefd, beleefd én voor het eerst oog in oog gestaan met Alice (en later José), want op de 2e dag was daar die mooie ontmoeting met de zusjes.. Op het dakterras van la Fayette zagen zij elkaar voor het eerst.
Twee Portugese vrouwen met dezelfde moeder!
Het werd nog aftasten, allebei een beetje verlegen met de situatie, maar het voelde goed.

Santé! Ma soeur. Op onze hereniging!

De avond was te kort om veel in te halen, maar zo’n ontmoeting doet je ook volstromen van emoties en spanning. Dit moest eerst verwerkt worden. Ze spraken voor de volgende dag af in het pas gekochte, maar nog niet bewoonde huis van Alice in Vitry, een voorstad van Parijs. Daar zagen José en Teresinha elkaar voor het eerst; allebei zo blij met elkaar.
Het werd een onvergetelijke avond, een avond vol vragen, maar ook van koetjes & kalfjes.

Alice, José, Teresinha.........ze horen bij elkaar!

• 12 Juli 2019 - 07:29

Margriet:

Ik krijg kippenvel als ik dit lees! Wat een emoties allemaal.
    Heel bijzonder Els.in één keer een hele familie erbij; een kostbaar geschenk.

• 12 Juli 2019 - 08:10

Anja:

Ik was even op het verkeerde been gezet door de titel maar wat een mooi verhaal Els!

• 12 Juli 2019 - 08:21

Yolanda:

Ook ik was even in verwarring door het woordje Spoorloos, maar gelukkig is dit een fantastisch verhaal. Heel mooi, hoe rijk kun je zijn !!

• 12 Juli 2019 - 08:27

Ans:

Wat bijzonder zeg.

• 12 Juli 2019 - 09:36

Rob:

Ik zag het bericht bij Teresinha al eerder deze week. Tja ongelooflijk bijzonder voor haar, dat de puzzelstukjes nu op z’n plek zijn gevallen. Valt veel te vertellen !

• 12 Juli 2019 - 09:40

Len:

Jezus Els, tranen!!! Wat is dat toch met dat bloed dat stroomt etc.
    Wat een rijkdom voor alle drie. En een pluim voor Rebecca !
    Ook ik ben een fan van “spoorloos”. Zo mooi om blije mensen te zien.
    Liefs

• 12 Juli 2019 - 11:31

Leni :

Fantastisch! Soms zijn er geen woorden voor.

• 12 Juli 2019 - 12:34

Ellen:

Oh Els, ik heb eerst even zitten snotteren op de bank, zo'n bijzonder, emotioneel verhaal! Wat een ontzettend lieve, empathische vriendin Rebecca, die deze hele "mistery tour" had georganiseerd, heeft zij toch! Weer een nieuw hoofdstuk in het leven van Teresinha, maar zeker ook van jullie!!

• 12 Juli 2019 - 12:51

Irma Q:

Wat geweldig!!!

• 12 Juli 2019 - 13:01

Jacqueline:

Wat bijzonder en geweldig.

• 12 Juli 2019 - 13:34

Marianne Ooms:

Wat fijn dat de kennismaking zo goed verlopen is.
    Ineens een zus en broer erbij. Wat een emoties moeten daarbij zijn losgekomen.
    Zo blij voor jullie en wat lief van Rebecca dat ze dit allemaal voor Teresinha heeft georganiseerd.

• 12 Juli 2019 - 16:33

Rebecca Seijsener:

Els, mooi geschreven, complimenten.
    Snap dat de mensen die dit nu (ge)lezen (hebben) ontzettende kippenvel krijgen.
    De ervaring van Parijs was voor Teresinha mooi, heel mooi, maar zelfs het eten op de La Tour Eiffel, de tour over de Seine en alle andere dingen konden niet tippen aan de ontmoeting van deze broer en zussen! Het zien van een mooie, lieve en kleine Teresinha met zoveel emoties, blijdschap, angst, verdriet, liefde en genot, is ontzettend gaaf en misschien ook apart om te zien.
    Ik had mijn vriendin niet anders willen zien dat dit, geen woorden voor.

Het is een lieverd die zeker niet minder dan dit verdiend, vandaar dat deze ervaring nog mooier is.
    Zo zie je maar; wie goed doet, die ....

Liefs

• 12 Juli 2019 - 16:41

Hans/Henny:

Mooi voor Tia dat haar familie compleet is.
    Mooi dat jullie haar een prachtige jeugd etc. gegeven hebt.

• 12 Juli 2019 - 16:43

Rebecca Seijsener:

Beste mensen,

Zie net dat mijn bericht een spelfout bevat,
    Bedoelde verdient i.p.v. verdiend. Tsja tegenwoordige tijd he!

• 12 Juli 2019 - 17:02

Anneke Lavooij:

Els , wat een ontroerend verhaal, als je dochter toch dit mooie nieuws in haar leven mag meemaken, eerst ontdekken dat je biologische moeder nog leeft en haar wilt ontmoeten, dat is op zich al prachtig en dan weer ontdekt dat ze nog zusjes en een broer heeft ("half "heet dat), maar dat voelt denk ik anders.
    Ook weer bijzonder voor jullie om dit mee te mogen maken.

Wij wensen jullie en Teresinha het allerbeste toe , een fijne zomer en tot ziens.
    Huub en Anneke uit Veenendaal.

• 13 Juli 2019 - 14:27

Marie-Louise:

Heel ontroerend om dit verhaal te mogen horen van je Els.
    Is voor jullie ook bijzonder. We wensen jullie allen en vooral voor Theresinka een mooie tijd en ook sterkte.