Plezier en Vermaak - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Plezier en Vermaak - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Plezier en Vermaak

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Oktober 2009 | China, Beijing

Hoe komt 't toch, dat een mens in den vreemde zich met totaal andere zaken bezig houdt dan wat hij thuis gewoon is?
Waarom bezoeken wij b.v. ver van huis ineens alle musea die ons aanbevolen worden, zo ook architectonische hoogstandjes?!
Als een geboren Leidse zou ik iedere week wel een of ander museum in Leiden kunnen bezoeken. Op 20 min.afstand rijden kan ik mij kostelijk vermaken met alles wat Den Haag te bieden heeft. Over Amsterdam maar niet te spreken.
Nee............. 'n mens moet blijkbaar eerst -tig duizend mijlen vliegen voordat hij museum in, museum uit gaat.

In de relatief korte tijd dat wij hier zijn, heb ik al meer musea bezocht dan de afgelopen jaren in Nederland. Maar ook meer concerten en opera's.
Op deze zaterdagmorgen b.v. ben ik naar het concertgebouw gefietst en als enige buitenlandse, temidden van honderden Chinese kinderen met ouders en opa's en oma's een kinderconcert bijgewoond t.g.v. het 21e Beijing Music Festival.
Het was een soort "Peter en de wolf" voorstelling. Ontzettend leuk!

Komende week ga ik met enkele vriendinnen naar een grootse Cartier-expositie in DE VERBODEN STAD.

Voor a.s. dinsdag kaartjes gekocht voor een piano-concert en eind oktober nog een Haydn-concert.

Nog gekker: in mijn hele leven ben ik nog nooit naar 'n fitness club geweest en wat doe ik hier...?
3x in de week hang ik aan apparaten en neem daarna een duik in het zwembad.

Ik zei al: een mens doet gekke dingen zover van huis!

Afgelopen woensdag hebben 3 Nederlandse vriendinnen en ik, als vrijwilligsters samen met enkele Chinese vrijwilligers voor de bewoners van het tehuis voor gehandicapten een dagje-uit verzorgd.
Wij hadden voor het Olympisch Dorp gekozen en...........wat hebben deze mensen genoten!
Opgewonden kwamen ze de bus uit en keken hun ogen uit toen ze de Water Cube en het Bird's Nest zagen.
Jammer dat ik ze niet kan verstaan, maar soms zegt lichaamstaal meer dan woorden!
Toen wij bij MAC DONALD gingen lunchen, waren ze helemaal door 't dolle.
Als toetje van de dag kregen zij een ijsje...........helemaal uit hun dak!