Plezier en Vermaak - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Plezier en Vermaak - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Plezier en Vermaak

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Oktober 2009 | China, Beijing



Hoe komt 't toch, dat een mens in den vreemde zich met totaal andere zaken bezig houdt dan wat hij thuis gewoon is?
Waarom bezoeken wij b.v. ver van huis ineens alle musea die ons aanbevolen worden, zo ook architectonische hoogstandjes?!
Als een geboren Leidse zou ik iedere week wel een of ander museum in Leiden kunnen bezoeken. Op 20 min.afstand rijden kan ik mij kostelijk vermaken met alles wat Den Haag te bieden heeft. Over Amsterdam maar niet te spreken.
Nee............. 'n mens moet blijkbaar eerst -tig duizend mijlen vliegen voordat hij museum in, museum uit gaat.

In de relatief korte tijd dat wij hier zijn, heb ik al meer musea bezocht dan de afgelopen jaren in Nederland. Maar ook meer concerten en opera's.
Op deze zaterdagmorgen b.v. ben ik naar het concertgebouw gefietst en als enige buitenlandse, temidden van honderden Chinese kinderen met ouders en opa's en oma's een kinderconcert bijgewoond t.g.v. het 21e Beijing Music Festival.
Het was een soort "Peter en de wolf" voorstelling. Ontzettend leuk!

Komende week ga ik met enkele vriendinnen naar een grootse Cartier-expositie in DE VERBODEN STAD.

Voor a.s. dinsdag kaartjes gekocht voor een piano-concert en eind oktober nog een Haydn-concert.


Nog gekker: in mijn hele leven ben ik nog nooit naar 'n fitness club geweest en wat doe ik hier...?
3x in de week hang ik aan apparaten en neem daarna een duik in het zwembad.

Ik zei al: een mens doet gekke dingen zover van huis!


Afgelopen woensdag hebben 3 Nederlandse vriendinnen en ik, als vrijwilligsters samen met enkele Chinese vrijwilligers voor de bewoners van het tehuis voor gehandicapten een dagje-uit verzorgd.
Wij hadden voor het Olympisch Dorp gekozen en...........wat hebben deze mensen genoten!
Opgewonden kwamen ze de bus uit en keken hun ogen uit toen ze de Water Cube en het Bird's Nest zagen.
Jammer dat ik ze niet kan verstaan, maar soms zegt lichaamstaal meer dan woorden!
Toen wij bij MAC DONALD gingen lunchen, waren ze helemaal door 't dolle.
Als toetje van de dag kregen zij een ijsje...........helemaal uit hun dak!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 319112

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: