Herfstimpressies - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Herfstimpressies - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Herfstimpressies

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Oktober 2011 | België, Kalmthout

Omdat ik voor de komende wintermaanden ons huis wilde opfleuren met mooie boeketten gedroogde hortensia's én omdat onze tuin vol staat met die prachtige Annabellen, heb ik enige tijd geleden advies gevraagd hoe je 't beste deze bloemen kunt drogen.
Ik kreeg handige, maar ook curieuze tips, waarvoor alsnog mijn hartelijke dank. Ik heb ze allemaal met veel geduld uitgeprobeerd, helaas met miserabele resultaten. Ik vrees dat ik tot de conclusie moet komen dat je niet alles zelf moet willen kunnen en sommige dingen aan vakmensen moet overlaten.
Maar het was wel heel verrassend, dat één van mijn probeersels geleid heeft tot een wortelschietend hortensiaplantje en ik heb nu door al dat geknutsel welliswaar geen gedroogde hortensia's, maar wel een nieuwe zelf gekweekte Annabel. Die krijgt straks een ereplaatsje.
OK, ik kan dus geen fraaie foto's van zelf gedroogde hortensia's tonen, maar een heerlijke wandeling met Ciske leverde prachtige herfstplaatjes op. Bij buurman Jan zag ik deze rood-met-witte-stippen-paddenstoel en op een restant van een oude wortel van een omgehakte boom wemelt 't ineens van de paddenstoelen. Jammer genoeg kan ik nog niet de exacte benamingen geven, daarvoor zal ik eerst mijn paddenstoelenboek moeten bestuderen, zodat ik al die prachtige paddenstoelen en zwammen straks kan determineren. Tussen het gebladerte vond ik ook zomaar een vogelkopskelet. Mooi voor de verzameling.
Helaas is het nog niet mogelijk om die typische bos/herfstgeuren per mail door te sturen, dat zou 't geheel completer maken.
Hoewel de meeste bomen nog groen gekleurd zijn, is de herfst toch echt
begonnen en als je er voor open staat, kun je er intens van genieten.
Ik ga dat zeker doen met laarzen aan en camera in de aanslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Kalmthout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 319121

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: