Pony's weer thuis. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Pony's weer thuis. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Pony's weer thuis.

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Maart 2017 | België, Kalmthout

Meteorologisch gezien is de lente al begonnen

De lente................het grootste verlangen!
Je voelt het in alles, hoewel..........Met een dikke wintertrui aan en de verwarming op zwoel, keken wij gisteren gespannen naar de W.K. schaatsen. Die Hollanders geven toch maar een mooi visitekaartje af.

Maar 's middags kwamen ook de 2 pony's uit hun winterverblijf naar buiten.
Ze staan dus weer in de wei achter ons huis en wat waren zij blij.
Blij om weer voluit te rennen, de frisse lucht te proeven, het gras te eten, hun Shetlands vriendjes te begroeten..........helemaal door het dolle.
Een genotje om te zien hoe vrolijk pony's kunnen zijn.
Ze sprongen en huppelden urenlang en knuffelden elkaar zelfs.
En dat alles kon ik vanuit ons keukenraam zien.........heb Sven, Ireen en Co even geparkeerd.
Twee weken eerder had één van de Shetlands al de lente in zijn kop.
Ik zag hem de hele dag door de wei rennen en ineens was hij van pure balorigheid door de omheining gebroken. Daar stond hij dan in het bos naast ons huis.
'Oeps, waar ben ik? Het ziet er hier zo anders uit. Hoe moet ik terug?
Gelukkig liep hij de goede kant op en zo stond hij ineens voor onze deur.
"Oh, wonen jullie hier?'
Het liefst was hij even binnengekomen; hadden we bijna een paard in de gang.
Laat de lente maar komen, hoewel.............heb net onze ski's en skischoenen van zolder gehaald, ha, ha, ha!

P.s. op de foto's, Wendy de liefdevolle verzorgster van de 4 pony's.

• 06 Maart 2017 - 10:32

Anneke:

Wat een geluk dat hij bij jullie voor de deur stond.
    Hij had net zo goed de weg op kunnen gaan.

• 06 Maart 2017 - 10:44

Frans En Gilberte:

Hallo Els,
    weer een mooi verhaaltje.
    Mijn ondervinding is dat kinderen en dieren het beste item zijn om goede kontakten met buren te onderhouden, of niet ??
    Groetjes Frans en Gilberte

• 06 Maart 2017 - 10:50

Frans:

Reactie 2,
    Misschien de goede raad van Ans Van Peer even in overweging nemen en de Alpacas en de Ponys gebruiken voor gratis morgen hygiene

• 06 Maart 2017 - 11:34

Yvonne De Haas:

Lieve Els,
    Wat een heerlijk stukje Els, echt voorjaar.
    Zulke huppelende dieren in de wei en later. Of. Op bezoek aan de deur. Het kan niet leuker. Maar begrijp ik dat jullie weer gaan skiën? Wanneer?
    Lieve groet Yvonne

• 06 Maart 2017 - 16:04

Hans:

Hier gisrteren geen paard gezien, maar als ik naar de tuin kijk dan komt de lente
    er toch langzaam aan.
    Vanmorgen nog tulpen gehaald in Warmond.//////

• 07 Maart 2017 - 16:25

Margriet:

Eigenlijk zouden we allemaal een beetje moeten huppelen als het voorjaar weer begint te prikkelen. Iedereen blij, zeker na zo'n leuk stukje van jou.

Lieve groetjes van Margriet en Age