Wasbeer! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Wasbeer! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Wasbeer!

Blijf op de hoogte en volg Els

03 September 2019 | België, Kalmthout

Wasbeer

Wij waren al gewaarschuwd door een van onze buren,
maar vanmorgen las ik in ‘De Gazet van Antwerpen’:

Kalmthout: ‘Inbreker’ blijkt wasbeer te zijn.

Een inwoner van De Vletlaan (waar wij dus wonen) in Kalmthout kreeg een wel heel speciale inbreker over de vloer. De dakpannen van de woning waren al een paar keer verplaatst.
De eigenaar had wel een vermoeden dat het geen echte inbreker was, maar hij nam het zekere voor het onzekere en maakte er melding van bij de politiezone Grens. Met een camera kon hij de dader op heterdaad betrappen.
Een wasbeer had al verschillende keren zijn toevlucht gezocht op het dak.
De laatste tijd komen wasberen steeds vaker voor in België.

Ramen en deuren sluiten is het advies!
Dat doen wij zeker, want afgelopen zaterdag werd ik na een uur slapen wakker en dacht dat er muizen in de dakgoot aan het knagen en rommelen waren.............misschien toch geen onschuldig muisje, maar wellicht die wasbeer.

• 03 September 2019 - 18:37

Joke VK:

Wat een exotische inbreker. Wist helemaal niet dat deze dieren hier (nou ja, bij onze Zuiderburen) in het wild voorkwamen. Bijzonder (maar wel lastig als hij je huis ook uitkiest om te verblijven).

• 03 September 2019 - 18:53

Marianne Floor:

Dit is wel een hele bijzondere inbreker!! Niet fijn en lastig als hij je huis heeft uitgekozen om te verblijven. Ik hoop dat hij jullie huisje voorbij gaat!!

• 04 September 2019 - 08:26

Sandra:

Ach Els, ik vind ze er altijd zo lief uitzien die wasbeertjes, maar om ze nu als inbreker in je huis te hebben gaat wel te ver! Ik heb geen flauw idee of ze ook echt zo lief zijn als ze er uitzien, dus je doet er goed aan om je ramen dicht te houden, hoewel slapen met de ramen open toch wel heerlijk fris is. Maar om er zo een nieuw huisdiertje bij te krijgen, nee geef mij dan Sammy toch maar! Daar gaat het nog steeds goed mee. Groetjes.

• 04 September 2019 - 09:19

Anja:

Ja ik las dat ze er in Duitsland en Limburg ook al last hebben van deze exoten. Niet leuk!