Walda Pairon - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Walda Pairon - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Walda Pairon

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Mei 2023 | België, Kalmthout

Walda Pairon

Walda Pairon…….een grote naam in de wereld van interieurs en woondesigns.

Al jarenlang bezoek ik haar voor- en najaars Open Dagen en dan stap ik in een wereld van landelijke meubels, antiek, prachtige stoffen, zilver, aardewerk, sfeervolle boeketjes en ik laat mij onderdompelen in de charme en stijl van Walda. De hele ambiance ademt een sfeer van perfectie, bevlogenheid en schoonheid, alles in harmonie.

Haar werk is wijd en zijd bekend.

Passie [e-38] liefde zie je terug in haar stijl. Het mooiste tafellinnen, kussens, lampenkappen, tapijten etc.

Walda geeft stijladvies, richt huizen in en creëert interieurs met een ziel!

Haar echtgenoot Roger Souvereijns, jarenlang eigenaar en chef kok van (hoeveel sterren?) Michelin restaurant Scholteshof, runt op dezelfde locatie ‘Table d’Amis”, een dinerformule vanaf 10 personen op hoog niveau.

Een bijzonder creatief duo! En allebei al lang de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd. Waarom zou je stoppen als je werk je hobby is?

Age is just a number!

Ook de zonen doen mee met ‘Toscaanse Potterie’. Je ziet mega grote aarden potten en vazen tussen houten tuinbanken en tafels, uitnodigend voor het heerlijke buitenleven.

_________________________________________________________

:0Ik kreeg eerder de eer om hun hond Ben te schilderen; een paascadeau van Walda voor Roger.

Geen gemakkelijke opgave zo’n blanke labrador op een witte tegel. Voor mij een grote uitdaging, temeer Walda zelf een perfectionist is en bij alles de lat hoog legt. Ik heb mijn best gedaan en Roger was uitermate verrast en vond ‘zijn Ben’ een beauty.

“Hoe doet u dit? Hoe projecteert u een foto van de hond op een tegel? Ik antwoordde:“Nee, het is geen foto, het is met de hand geschilderd”.

Voor mij het mooiste compliment ooit!

Dit alles kreeg nog een staartje……………ik mocht afgelopen weekend meedoen met de Open Dagen met enkele van mijn schilderwerken.

Afbeelding met persoon, Menselijk gezicht, kleding, buitenshuis  Automatisch gegenereerde beschrijving

Een genotje om 3 dagen in de wereld van Walda Pairon te mogen zijn met mijn PORSELEIN DESIGN, met ook nog eens een aantal opdrachten!

Een mooi voorproefje, want op 24 juni houd ik weer een expositie:

PORSELEIN DESIGN

Afbeelding met fruit, Plat bord, tafelgerei, citroen  Automatisch gegenereerde beschrijving

Mijn lieve vriendin Margriet uit Doorn stelt haar prachtige huis open voor diegenen, die zin hebben om mijn, inmiddels behoorlijk uitgebreide collectie, te komen bekijken. Noteer het alvast maar in de agenda en maak er dan meteen een dagje-uit van, want de locatie ligt in de Kaapse bossen. Een prachtig wandelgebied.

Afbeelding met tekst, kunst  Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype, ontwerp  Automatisch gegenereerde beschrijving


  • 08 Mei 2023 - 14:00

    Els De Haas - Boogmans:

    Er is e.e.a. misgegaan met de foto's.........nu een rommeltje!


  • 08 Mei 2023 - 15:09

    Margriet Van Der Werf-Franke:

    Dát noem ik nog eens mooi nieuws!

    Chapeau dame!!


  • 08 Mei 2023 - 20:42

    Jacqueline Woud:

    Wat geweldig voor je Els, dat je werk zo gewaardeerd wordt en door één van jouw “idolen” nog wel.

    Al je werk op de foto’s ziet er prachtig uit en de hond is zeker bijzonder knap gedaan in “wit op wit”.

    Geniet van je expositie.


  • 08 Mei 2023 - 21:29

    Nicht Thea:

    Hoi Els! Ik krijg de foto's niet gedownload... ben wel erg benieuwd, zeker naar de hond! gefeliciteerd met de opdrachten! Een bevestiging van jouw kunde!!

    Groetjes, nicht Thea


  • 09 Mei 2023 - 10:02

    Irma Quist:

    Wow, Els, ik kon aan je beschilderde serviesgoed al zien dat je goed kunt schilderen, maar nu ik de witte hond heb gezien, weet ik het zeker: Jij hebt echt talent. Wat heerlijk om dit te kunnen. Je passie uitoefenen maakt zo gelukkig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Kalmthout

Toverhazelaars

Dat kleine plaatsje Kalmthout, net over de grens heeft naast zijn prachtige natuurgebied 'De Kalmthoutse Heide' ook zijn vermaarde arboretum.

Het is één van de oudste en meest gevarieerde bomen- en plantentuinen in België.

Het hele jaar door kun je je laten verrassen door alles wat bloeit, groeit en geurt.

Een leuk weetje: Het arboretum heeft met de Hortus Botanicus in Leiden een samenwerkingsverband.

In januari en februari is de hamamelis de grote trekpleister. Nog een weetje: het arboretum heeft de grootste collectie hamamelissen van heel Europa. Ahum!

Deze toverhazelaar staat nu in volle bloei en dus...................ging ik met 3 vriendinnen naar die prachtige tuin waar we ons vergaapten aan al die bloeiende hamamelissen in -tig kleuren van felgeel naar oker en roodbruin .

Hoe sprookjesachtig zal het daar vorig weekend geweest zijn; elk takje bedekt met een laag sneeuw en de kleuren van al die bijzondere bloempjes tegen een strak blauwe lucht.

                              MOOI!

maar nu werd ik nog meer ontroerd door de schoonheid van duizenden sneeuwklokjes.

Die eenvoud van dat schijnbaar fragiele witte bloempje in de winterkou. Zo mooi!

Nooit geweten dat er honderden variëteiten bestaan.

En dan die prachtige helleborissen (witte kerstroos).

Die zacht groen/witte kleur!!!Daar word ik lyrisch van.

Trouwens ook van alle mooie hebbedingetjes in de Arboretum winkel! Zo exclusief en apart.

In april is het arboretum één grote wolk van bloesems,

in mei staan alle rododendrons in bloei en in juni staat de tuin vol met de meest prachtige rozen.

Genoteerd in de agenda!

Het werd een heerlijke middag, ook even Corona vergeten.

www.arboretumkalmthout.be

Recente Reisverslagen:

17 April 2024

Sloop

05 Maart 2024

Schilderen!

13 November 2023

Oude Rijners

08 Oktober 2023

Portugal

06 Oktober 2023

Roots!
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 318988

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: