Zomaar voor de gezelligheid. - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Zomaar voor de gezelligheid. - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Zomaar voor de gezelligheid.

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Oktober 2008 | China, Beijing

Twee weken ben ik nu weer hier en alles gaat zo z'n gangetje, althans het dagelijkse leventje. Wat er wereldwijd (crisis) gebeurd is een ander verhaal!
Met Josée en andere enthousiaste dames heb ik weer heel veel kilometers op de fiets gemaakt.
Het blijft mij steeds verbazen, dat er in deze stad met al die krioelende mensen en't waanzinnige verkeer, zoveel prachtige parken zijn, waar je de absolute rust kunt vinden en urenlang kunt wandelen.
Dan heb ik 't nog niet over de vele Tempels, paleizen, residenties en buitenverblijven met mooie tuinen en wandelpaden. De meeste van deze bezienswaardigheden liggen midden in de stad en zijn per fiets dus gemakkelijk te bereiken.
Gisteren zijn André en ik, welliswaar met de metro, omdat André nog geen fiets heeft, naar de Confucius-Tempel geweest. Indrukwekkend!

A.s. dinsdag geef ik hier mijn eerste (misschien volgen er meer?) workshop porselein schilderen. Daar kan ik mij enorm op verheugen.
En a.s. vrijdag vliegen wij met enkele andere collega's-met-echtgenotes naar Shanghai om bij de Formule 1 races te zijn! Het zal wel een enorm evenement worden, maar ik zie liever een modeshow.