Back in town - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Beijing, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Back in town

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Oktober 2008 | China, Beijing

Veilig geland en terug in ons gezellige appartement,alsof er niets gebeurd is. Het enige verschil is, dat de temperatuur van ongeveer 36 graden gedaald is naar zo'n 23 graden.
Vandaag, 1 oktober, ligt heel China "plat". Het is een Nationale Feestdag (Guoqing Jie). Op deze dag wordt herdacht, dat in 1949 door Mao Zedong de Replubliek China werd uitgeroepen. Volgend jaar is dat 60 jaar geleden en 't zou mij niet verbazen als men nu al met de voorbereidingen voor de festivitieten begonnen is. Wie kan, gaat deze week, de "GOLDEN WEEK", met de hele familie op vakantie. Ik las vanmorgen in de krant, dat er duizenden en duizenden Chinese toeristen van de gelegenheid gebruik maken om het Olympisch Dorp, Het Vogelnest, de "Water Cube" etc te bezoeken. Het aantal bezoekers overtreft alle records. Toeristische attractie nr: 1 !! Overigens hangen in de hele stad nog steeds de Olympische vlaggen,posters, spandoeken etc, etc.
Het kantoor van DSM is gesloten, maar dat weerhoudt Dré natuurlijk niet om, zij het op een laag pitje, thuis door te werken!!
Vanaf volgende week zal alles hier weer normaal zijn, dan zijn de kantoren open, de mensen van vakantie terug (ook mijn fietsmaatje Josée) en ben ik weer in mijn Chinese ritme.