Herfst en jachtseizoen - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Herfst en jachtseizoen - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Herfst en jachtseizoen

Blijf op de hoogte en volg Els

03 November 2010 | België, Kalmthout

Als ik om 8.00 u. opsta, kleurt de opkomende zon de bomen heldergeel, felrood en diep oranje. Ze steken fel af tegen de bomen met nog groene bladeren. Wat 'n kleurnuances! Alsof alles beschilderd is, maar wel met een enorm groot kleurenpalet.

Een eekhoorn springt van tak op tak. Ik loop naar het terras en adem de frisse herfstlucht in en mijmer over al dat moois en zie de natuur in alle rust ontwaken. De schapen en Gijs de geit hebben hun ontbijt al op en komen mij begroeten. Buurman-boer is bezig met 't oogsten van zijn maïs.
Dan ineens een akelig gepiep van een vogel-in-nood. In een fractie van een seconde heeft Ciske een koolmeesje te pakken! Niet leuk om te zien. Gelukkig is het beestje direkt dood.
Na mijn kopje koffie zie ik vanuit mijn slaapkamer een haas naast onze tuin. Een prachtig groot beest met een mooi, getekende vacht. Op z'n gemak knabbelt hij klaver, kijkt wat om zich heen, springt vrolijk in 't rond .....ik kan hier uren naar kijken........tot Ciske hem ontdekt en 't scheelt echt een haar of hij had beet. Hoewel!! de haas is groter dan Ciske. Wie pakt wie?
Het is duidelijk: het jachtseizoen is geopend!
Ook voor de jagers hier, want ik hoor, vooral in de ochtend, het schieten op hazen, hopelijk niet op die schattige reeën, die hier rondlopen.
Naast al dat genieten van de natuur en lange wandelingen met de hond, proberen we de tuin winterklaar te maken. Oude broek en laarzen aan en dan snoeien, nog één keer maaien, maar vooral bladeren blazen. André is dol op z'n nieuwe speeltje: de bladblazer. En ik vul kruiwagen na kruiwagen. Een bladloos grasveld is het resultaat en morgen.........ligt alles weer onder een dikke deken van bladeren. Ha, ha, ha!
Vóór de uitvinding van de bladblazer gebruikte iedereen gewoon de vuilblik + handvleugel (= stoffer en blik in het Vlaams).
Nog een leuke: Laatst was ik bij onze goede vriend en buurman Frans, die een knie-operatie heeft ondergaan en nu revalideert m.b.v.een kinesist (= fysiotherapeut). Ik vertelde hem dat wij nu eindelijk een nieuw kabinet hebben en vroeg hem of hij 't op de t.v. had gezien. Glimlachend legde hij uit, dat met een kabinet in België een w.c. wordt bedoeld.
Wie weet wat een "werkwinkel" is?

Lieve groeten uit Kalmthout.

Els.

Nee, Ella, het is geen workshop. Wel origineel gevonden.
André dacht dat ´t een atelier was. Ook niet goed!
Onder de goede inzenders loof ik een doos overheerlijke pralines uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Kalmthout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 321617

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: