Brand - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Brand - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Brand

Blijf op de hoogte en volg Els

26 Mei 2011 | België, Kalmthout

Vanmorgen is de brand op de Kalmthoudse Heide in alle hevigheid weer aangewakkerd.
Er zijn tientallen woningen ontruimd en vanuit Nederland zijn opnieuw 8 brandweerkorpsen te hulp geschoten.Ook is er een tweede blushelikopter ingezet en een derde is onderweg.
André heeft net even poolshoogte genomen en zag dat er heel veel wegen zijn afgesloten, maar gelukkig rijden de treinen wel, hoewel het spoor er niet heel ver vandaan ligt.Hijzelf moet straks met de trein naar Brussel.
Het marktplein staat vol met brandweerauto's en er is ongelooflijk veel politie op de been. Daarbij helikopters in de lucht en veel sirenes; een spookachtig gevoel!

Doordat de wind is gedraaid naar westelijke richting hangt er veel rook rondom ons huis en ruikt alles naar brand, alsof iedereen een kampvuurtje in zijn tuin stookt.
Ging het maar eens flink regenen.

Groet, Els.