Zomaar! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Zomaar! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Zomaar!

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Juni 2011 | België, Kalmthout

Ik háát examens!
Vind eigenlijk dat ze afgeschaft zouden moeten worden, alleen al vanwege de stress en slapeloze nachten.
Ik droom nog regelmatig dat ik examen geschiedenis moet doen en badend in het zweet wakker word, omdat ik me realiseer dat ik er weer niets aan gedaan heb en dus niets, maar dan ook niets weet.
En dan nu ineens COMPUTER-EXAMEN!
Bibberbabber!
Ook nu bekruipt mij het akelige gevoel dat ik niets van de lessen heb onthouden.
Alle vragen danssen door elkaar, ik krijg 't knotsiewarm, hebben we dat ooit geleerd, ik weet niets....
Rustig Els. Vraag voor vraag.
Het is muisstil in het lokaal en er hangt een voelbare spanning.
Oeps, één cursist is al klaar, terwijl ik nog aan de oefeningen moet beginnen.
Easy, Els! Tijd genoeg. Mijn computermaatjes, Thérèse en Marleen lijken nergens last van te hebben. Dan heb ik de laatste vraag beantwoord, alles nog even doornemen, inleveren en maar afwachten.
De opgebouwde stress moet weggespoeld worden, vinden wij. Met bubbels! In de tuin van Thérèse, onder de parasol, een graadje of 30.
Het leven kan ineens weer mooi zijn!!

Bij thuiskomst werkte ineens de afstandsbediening van de toegangspoort niet meer. Oeps, hoe kom ik binnen? Klimmen! Zonder opstapje, met een rok aan en de nodige bubbels op....dan is zo'n muurtje ineens hoger dan je denkt en die rok is ook niet handig.
Als nu de Kalmthoutse politie langs rijdt, heb ik wel iets uit te leggen.
Ik krijg 'n enorme slappe lach.
Met mijn ene been op het muurtje, rok omhoog (hoe charmant),slinger ik mijn andere been eroverheen en dan:
"Kan ik helpen, Els?".
Er gaan soms dagen voorbij dat wij hier niemand voorbij zien gaan, maar onze goede buurman Jan fietst toevallig voorbij. Ik kan van de slappe lach niets meer uitbrengen en tranen van het lachen biggelen over mijn wangen.
"Lucie Ball", schiet het door mij heen.

Diezelfde avond krijg ik de examenuitslag door:
100% geslaagd, nul fouten!

Groet, Els.

P.s. Op mijn oproep aan alle "Marianne's" om in het vervolg hun achternaam te vermelden, kreeg ik een reactie van Marianne Thieme! Is dit de echte Marianne Thieme (v.d. dierenpartij) of een grapje van iemand?