Een geluk bij een ongeluk. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Een geluk bij een ongeluk. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Een geluk bij een ongeluk.

Blijf op de hoogte en volg Els

12 December 2013 | België, Kalmthout

Soms rijdt er een (kerst)engeltje op je schouder mee!

Terugkomend van een uitvaart van een oude dame in Warmond rij ik over de A 44 bij Leiden richting Den Haag. Hoe vaak zal ik daar al gereden hebben?
Gelukkig nog geen files, muziekje aan en ik denk aan de prachtige afscheidsdienst en de mooie woorden.
Ik rij rustig, wil een vrachtwagen passeren, zo heel normaal.
Oeps, vanuit mijn rechter ooghoek, zie ik een klep open klapperen,
Vreemd.
In de volgende 2 seconden zie ik een zakje eruit vliegen, 3 x knal en mijn ruit aan diggelen, maar godzijdank alleen een mega ster.
Ik hou mijn handen stevig aan het stuur en probeer zo snel mogelijk op de vluchtstrook te stoppen.
Ook de vrachtauto stopt, blijkbaar geschrokken van de knal. Het blijkt een Roemeen te zijn op weg naar Naaldwijk.
Het slot van de klep waar vuilnis of gereedschap in wordt bewaard is kapot, waardoor de klep open ging. Domme pech.
We vullen de schadeformulieren in, ik krijg duizendmaal excuses, maar ik moet toch, nog redelijk aangedaan en met een mega ster in mijn ruit, verder naar Kalmthout.
Het is inmiddels donker geworden en met winterse buien en heel druk verkeer valt dat om de drommel niet mee.
De volgende dag zie ik bij daglicht een flinke deuk in mijn motorkap.
Oeps, dat is ernstig!
De zak met het zware voorwerp (gereedschap?) is via de motorkap tegen mijn ruit geketst. EN DAT IS NU NET MIJN GELUK GEWEEST!
Eén secondje eerder en de zak was door de ruit gevlogen en had mij frontaal in mijn gezicht geraakt.
Thanks God!
"Mevrouw, wat heeft u een geluk gehad ", was de conclusie van zowel mijn verzekeringsagent als de garagehouder.
Het wordt nog een interessant klusje voor de verzekering:
een Roemeense auto veroorzaakt in Nederland schade aan een Belgische auto.
Een ongeluk zit in een verdomd klein hoekje, maar mijn hemel, wat heb ik een geluk gehad.

  • 12 December 2013 - 08:40

    Ella:

    Zo, Els, dat heb je er inderdaad goed afgebracht. Gelukkig ben je veilig thuisgekomen, en alleen maar schade aan de auto. Hopelijk houd je er geen angst voor autorijden aan over en kun je nog heel vaak het stuk Kalmthout-Leiden rijden.

  • 12 December 2013 - 09:10

    Joke Van Kuijk:

    Lieve Els, daar kreeg ik het toch even helemaal koud van. Inderdaad, wat een enorm geluk heb jij gehad. Laat de verzekering het maar eens even uitzoeken. Je bent een uitstekende chauffeur en hebt prima gehandeld!
    Tel je zegeningen, dit was er dus weer eentje.
    Lieve groet, Joke

  • 12 December 2013 - 09:12

    Gitta:

    Tjemig Els wat zul je vreselijk geschrokken zijn. En wat ongelooflijk fijn dat je beschermengel bij je was. Schade is te herstellen. Een nieuwe Els niet te realiseren

  • 12 December 2013 - 09:12

    Anja:

    Wow, gelukkig goed afgelopen! Hopelijk blijft het beschermengeltje nog heel lang bij je.

  • 12 December 2013 - 09:21

    Jacqueline:

    Kan me voorstellen dat je nog zit na te beven. Geef het engeltje maar een dikke hug van ons.

  • 12 December 2013 - 09:33

    Ymeke Gernaat:

    Lieve Els, wat heb jij een geluk gehad! Je beschermengeltje zat gelukkig op je schouder. Wat zul je geschrokken zijn. Sterkte met het verwerken van e.e.a

  • 12 December 2013 - 11:36

    Yolanda:

    Els, wat een schrik maar wat een ongelooflijk geluk uiteindelijk! Je zult tijdens de terugweg wel bibberend achter het stuur hebben gezeten!

  • 12 December 2013 - 12:19

    Ellen:

    Lieve Els, je kunt het gelukkig allemaal nog navertellen! Een Kerstengeltje heeft je gered.
    Moedig van je om dan toch nog helemaal naar Kalmthout te rijden.

  • 12 December 2013 - 15:06

    Liesbeth:

    Hoi Els
    Wat helemaal geweldig dat het zo goed afgelopen is. Je bent wel een kanjer dat je nog naar Kalmthout kon rijden want met de bibbers in het lijf zal dat niet makkelijk geweest zijn.
    Geniet van de feestdagen en proost op het leven !!

    Groetjes Liesbeth

  • 12 December 2013 - 16:06

    Jan Peter:

    Els, wat lees ik nou?
    Was de dood van mijn moeder bijna de oorzaak van.....Nee, ze heeft jou gezien en je aanwezigheid zo gewaardeerd dat ze die beschermengel op je afgestuurd heeft. mijn moeder kennende, die was in de hemel direct kind aan huis.....Maar even zonder dollen...wat een angstig avontuur en wat fijn dat het aleen met materiele schade is afgelopen....Nogmaals dank voor je aanwezigheid....Groetjes:
    Jan Peter (Marjan zal ook niet weten wat ze hoort/leest...)

  • 12 December 2013 - 19:34

    Carla:

    Wat heb jij een goede bewaarengel.

  • 12 December 2013 - 19:34

    Carla:

    Wat heb jij een goede bewaarengel.

  • 12 December 2013 - 22:12

    |Rob:

    weer eens bewezen: de engeltjes zijn de wereld niet uit ..!
    (en: ze weten waar ze wanneer moeten zijn!)

  • 12 December 2013 - 23:34

    Sandra Hartman:

    Inderdaad een geluk bij een ongeluk! Wat moet jij geschrokken zijn!
    De auto wordt wel weer gemaakt, gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen.


  • 13 December 2013 - 09:45

    Marianne De Kruijff:

    Wat ben ik blij dat je er nog bent!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 320536

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: