Treurig! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Treurig! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Treurig!

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Juli 2016 | België, Kalmthout

Tot nu toe schreef ik altijd vrolijke verhalen over de kleine dingen van het leven, over de prachtige omgeving hier, dingen die me ontroeren.
Dit keer een treurig verhaal over wat de natuur kan aanrichten.
Ieder jaar is ons rozenbed vol Sneeuwwitjes een ongelooflijke bloemenzee. Een lust voor het oog.

Met tranen in mijn ogen zie ik vanuit het keukenraam hoe ons rozenbed totaal vernield is door de langdurige regen.

Ieder jaar is het van half mei tot eind september genieten van de prachtigste rozen. Zó mooi!
Zie de 2 foto's van vorig jaar.

De bloemen en knoppen krijgen nu geen kans om uit te bloeien, omdat ze drijfnat zijn van al dat hemelwater.
Zie de 2 foto's van vanmiddag.
In het gazon dacht ik even waterplantjes te zien.

De natuur is sterk, dus misschien herstellen ze zich nog, maar dan moet er voorlopig geen spat water meer vallen. (Zou ik ook wel prettig vinden)
Ik houd overigens een 3 jarenboekje bij en las dat het vorig jaar om deze tijd gortdroog was en 35 graden!

De hortensia's doen het wel fantastisch, evenals de wilde bramen (grrrr....), maar die ga ik met 3 dubbele handschoenen aan te lijf en trek ze met wortel en tak uit de grond.
De beuk erin!

Misschien had ik hovenierster moeten worden.

Veel tuingroetjes,

Els.

  • 05 Juli 2016 - 10:02

    Marie-Louise:

    Lieve Els,
    Dat is erg verdrietig als je jouw rozenperken bekijk. Snel de knoppen eruit halen en hopen dat de zomer je nog rozen brengt.
    Groetjes,
    Marie-louise

  • 05 Juli 2016 - 10:21

    Anneke:

    Te triest om aan te zien!!!!
    Mijn geraniums doen het uitstekend met dit weer en ook de hortensia's kunnen veel water hebben.
    Zoveel mogelijk afknippen die dooie boel en hopen op wat nabloei!

  • 05 Juli 2016 - 10:46

    Margriet Van Der Werf:

    Ik leef helemaal met jou mee, Els !
    het is hier ook om te huilen. Was het een maand geleden nog één bloemenzee van klim-struik en andere rozen, nu een uitermate treurig druipend geheel.
    Alleen de Fairies 'leven'nog. Ik ga het allemaal afknippen in de hoop dat Augustus nog eens bloemenpracht geeft.
    Leuk idee trouwens zo'n jarenboekje.

  • 05 Juli 2016 - 12:37

    Leni :

    Hebben jullie ook last van veldmuisjes? Er zijn er op het ogenblik veel en zij hebben weinig eten in de natte grond! Ik hoor van vrienden dat zij zelfs in hun appartement deze logé's hebben.

  • 05 Juli 2016 - 13:21

    Len:

    Heb nergens last van........Alles staat prachtig in bloei.

  • 05 Juli 2016 - 16:14

    Sandra Hartman:

    Ja moeder natuur kan heel mooi zijn maar ook heel veel vernietigen!

  • 05 Juli 2016 - 20:45

    Rob:

    Misschien nog een mooie tweede bloei voor de rozen? Hier doen ze het matig tot redelijk... teveel water wordt hopelijk gecompenseerd door een zonnige juli/augustus.
    Overigens: bramen .. ! Daar kun je heerlijke jam en sap van maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 318683

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: