Tour de France - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Tour de France - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Tour de France

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Juli 2015 | België, Kalmthout

Wat een spektakel, de start van de Tour de France 2015 in Utrecht!

Nederland, en Utrecht in het bijzonder, hebben zich weer mooi op de kaart gezet. Chapeau!
In 1978 startte de Tour in Leiden en ik was daar bij, maar wat een verschil. Er was toen nul komma nul media in vergelijking tot dit weekend.
Ik zag destijds de hele karavaan voorbij trekken, maar zonder veel commercie en zonder gekte.
Ik heb een waanzinnige bewondering voor al die wielrenners en ondanks dat wij nu in hét land van de wielersport wonen, snap ik niets van knechten, bolletjestrui, ploegen en klassementen.
Ene Steven de Jongh, deze week nog in een documentaire op t.v., groot wielrenner en nu ploegleider bij Tinkoff/Saxo is een wijkbewoner en ook Miguel Bogaert woont dichtbij.
Als ik Ciske uitlaat kom ik steevast een groepje wielrenners tegen en kijk ik uit mijn keukenraam dan zie ik in de verte wielrenners.
België is wielrennen!

André volgt alles op de voet, raakt er zelfs opgewonden van, maakt analyses en waagt zich voorzichtig aan voorspellingen.
Hij is met niets anders bezig.
Had hij stiekem zelf wielrenner willen zijn?
Hij heeft een racefiets, maar die staat al jaren op non actief.
Hij volgt nu alles vanuit zijn stoel, is helemaal geobsedeerd door dit wielergebeuren, blik op oneindig, verstand op nul.............als ik nu voor 3 weken vertrek, merkt hij niets, denk ik. Ha, ha, ha !
Zal Tom Dumoulin ons gaan verrassen of Robert Gesink?
Of Kelderman? Dan is er nog Laurens ten Dam en Jos van Emden.
ja, ik heb mijn huiswerk gedaan!

Geniet allemaal van deze prachtige sport.




Ik kan intens genieten van al die topsporters

  • 05 Juli 2015 - 20:57

    Marianne Floor:

    Leuk he die tour. Ik vind de beelden vanuit Frankrijk altijd erg mooi en nu vanuit ons eigen Nederland, helemaal leuk!

  • 05 Juli 2015 - 23:20

    Josee:

    Je ziet, ik heb nog alle tijd, geen baby dus en alleen puffen van de hitte net als de wielrenners.
    Vandaag hier in Franfurt was de Ironman, trialon!
    39 graden en voor zover ik weet is er niemand bezweken van de hitte?!
    Leuk om te lezen dat Andre zich zo amuseert. De komende weken heb je dus geen kind aan hem

  • 06 Juli 2015 - 09:26

    Yolanda:

    Ook ik stond destijds, in 1978, op een zondagochtend in juli in Leiden om de Tour voorbij te zien komen. We stonden in de Breestraat en inderdaad Els, geen karavaan, geen ene reclamewagen, geen perscommentatoren en geen sprankje muziek !! Uren stonden we te wachten, alsof er een rouwstoet voorbij moest komen...... En toen een paar politiemotoren en ...ineens zoeffffff , daar flitste de sliert wielrenners in een paar seconden. razendsnel door de Breestraat. Zó snel dat je geen enkele wielrenner kon herkennen!!
    Dit alles mocht niet met muziek en reclame omgeven worden want de zondagsrust kon toch immers in het christelijke Leiden niet verstoord worden!
    Veel plezier de komende weken voor de buis!


  • 06 Juli 2015 - 10:07

    Ineke:

    Wij hebben in het verleden de Tour meerdere malen in Frankrijk- in de Alpen- voorbij zien komen.
    De Calibier, Alped'Huez etc, enorme bergen waarbij je die renners echt gaat bewonderen.
    Kleine ,slanke mannetjes,die toch nog met een behoorlijke snelheid omhoog fietsen.
    Bovendien kun je ze al vanaf onder aan de berg aan zien komen en is het peloton niet zoeffff....
    voorbij.
    Ik verheug me dus weer op die bergetappes en de beelden van het landschap en de plaatsjes in Frankrijk, die we vaak herkennen.
    Maar gisteren waren het mooie beelden en een stukje promotie voor Nederland.

  • 07 Juli 2015 - 22:38

    Marianne:

    Ook ik zit elke dag voor de buis,maar dan niet voor de Tour,maar voor Wimbledon!
    Tot 14.00 uur werk ik keihard in en om de "boerderij"en dan is 't verstand op nul en
    blik op oneindig!Nog 5 dagen genieten en dan weer "afkicken"!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 320759

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: