Expositie. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Expositie. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Expositie.

Blijf op de hoogte en volg Els

18 December 2015 | België, Kalmthout


Hoe voelt een mens zich na een 14 daagse expositie?
Voldaan, meer dan voldaan, maar ook uitermate moe!
Elke dag van 10.30 u. tot 16.30 u. was ik in het Arboretum en mocht daar zoveel enthousiaste mensen ontmoeten.
"Wat een precisiewerk en wat een geduld".
Hoe vaak heb ik dat de afgelopen weken gehoord en hoe vaak heb ik het hele proces van tekenen, schilderen, bakken, verdiepen, bakken uitgelegd?
Ik deed het met liefde, het was iedere keer een pleasure.
En hoeveel complimenten en loftuitingen kan een mens aan zonder naast zijn schoenen te lopen?
Naast alle positieve woorden hadden sommigen een sterke behoefte hun verhaal te vertellen, met mij te delen.
In zo'n serene omgeving als het Arboretum, omgeven door handgemaakte werkstukken komt een mens blijkbaar snel tot praten, zelfs tot huilen!
Een luisterend oor doet goed.
Al deze nieuwe ontmoetingen gaven een extra dimensie en waren net zo belangrijk als de expositie zelf.
Het heeft mij verrijkt!
Nu wacht mij thuis het nodige achterstallige werk.......de koelkast is leeg, wasmand vol en ik zag ineens veel spinrag.

Ik wil jullie allemaal, ook namens André, hele fijne feestdagen toe wensen en een mooi en gezond 2016.
Een jaar vol vrede, begrip, tolerantie en saamhorigheid en veel warme vriendschap.

Lieve groet,


Els.

  • 18 December 2015 - 11:08

    Margreet Van Der Meij:

    lieve Els,

    Wat een lange periode om zoveel gesprekken te hebben, reacties op je prachtige werk te krijgen, verhalen aan te horen en aanwezig te mogen zijn!
    Ik begrijp dat je er van hebt genoten en ook blij bent dat het weer voorbij is!
    In deze drukke tijd heb ik het moeten missen, een volgende keer probeer ik het gewoon wéér :-)

    Voor jou nu aardse zaken, zoals wassen, ragebollen en kerst voorbereiden.
    Ik wens jou en de jouwen heel sfeervolle dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!

    lieve groet,
    Margreet

  • 18 December 2015 - 13:55

    Yolanda:

    lieve Els,

    Intensief, maar ook heel intens, de afgelopen periode voor jou!
    Maar wat prachtig dat je datgene kunt doen, waar je zelf zoveel plezier aan beleeft!
    Jammergenoeg lukte het mij ook niet om de expositie te bezoeken: ik speel met een groep van twaalf personen het middeleeuwse Oberufer Kerstspel; we hebben nu vijf optredens achter de rug en nog twee te gaan.Ook dit is bijzonder om te mogen doen!
    Hele fijne kerstdagen gewenst voor jullie en laten we elkaar snel weer ontmoeten in het nieuwe jaar!
    lieve groet uit Kaatsheuvel.

  • 18 December 2015 - 15:08

    Margriet:

    Wat geweldig, dit is zo helemaal jouw ding lieve Els!
    Spijt dat ik het moest missen, volgende keer beter.
    Tja, prozaïsch hè, daarna gewoon weer met beide benen op de grond en het huis Kerstklaar maken, maar ik weet zeker dat het fijne gevoel van de expositie nog heel lang nagloeit. Ik hoop dat je er ook leuke contacten aan hebt overgehouden .
    Mede namens Age wens ik jullie hele fijne Kerstdagen toe en een prachtig 2016; we kijken nu al uit om jullie weer te zien .

  • 21 December 2015 - 11:53

    Yvonne De Haas:

    Lieve Els,
    Wat heerlijk om weer zo veel waardering te hebben mogen ervaren over jouw mooie kunstwerken. Dat mensen er extra door geroerd raken is iets extra's wat je moet koesteren. Fijn dat het zo'n goede ervaring was.
    Warme groet,
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 320759

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: