Beijing en de Spelen - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Beijing en de Spelen - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Beijing en de Spelen

Blijf op de hoogte en volg Els

23 Juli 2008 | China, Peking


Nog even wat cijfers: Beijing heeft voor de Spelen 5.800 hotels met 336.000 kamers en 660.000 bedden ter beschikking. Op dit moment is 77% van de 5 sterren hotels geboekt tegen exorbitante prijzen. De 3- en 4 sterren hotels zijn voor slechts de helft geboekt. Dus mensen, er is nog plaats genoeg! Er worden 500.000 buitenlandse toeristen verwacht en ongeveer 1.1 miljoen bezoekers uit China, wat 'n direct economisch inkomen van $17 billion voor Beijing zal opleveren.
De vele vrijwilligers hebben allemaal een training met o.a een cursus Engels gehad. Ik wil niet zeggen, dat ze vlot Engels spreken, maar ze doen enorm hun best. Het valt mij verder op, dat deze uitverkoren vrijwilligers (zij zijn zeer vereerd en hebben 'n zware selectie ondergaan) bijzonder hoffelijk, vriendelijk en gedienstig zijn. "When you are happy, we are happy!", schijnt hun motto te zijn.
Kunnen sommige Nederlanders nog wat van leren........(Ik lees hier nu 'n opschrift met dikke letters: GASTVRIJHEID IS EEN TRADITIONEEL KARAKTER VAN DE CHINEZEN!)
Om de luchtvervuiling te minimaliseren wordt al jarenlang
hard gewerkt en volgens mij met succes. Er zijn al heel veel fabrieken naar de buitenrand van Beijing verplaatst en de maatregel van om-en-om-de-dag rijden van personenauto's moet ook bijdragen aan 'n schonere lucht.
Vandaag reed ik mee in 'n auto over de 4e en 3e RING en ik wist niet wat ik zag: Overal prachtige parken, heel veel bloeiende planten, bloemenmozaïeken en duizenden Olympische vlaggen. SCHITTEREND!
De laatste 2 weken zullen ze nog keihard werken om de puntjes op de I te zetten en dan zullen deze Spelen de voorgaande vast gaan overtreffen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

Nog eenmaal Leiden.

09 Juli 2012

Kalmthout, elk seizoen boeiend.

24 Juni 2012

Fier op Leiden

28 Mei 2012

Communie en vriendinnen.

14 Mei 2012

Workshop/reünie
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 319125

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: