Nest en Vrolijke Paasdagen - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Nest en Vrolijke Paasdagen - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Nest en Vrolijke Paasdagen

Blijf op de hoogte en volg Els

22 April 2011 | België, Kalmthout

Wij werden al gewaarschuwd. Je wint het nooit van die kauwen!
En inderdaad zijn zij er uiteindelijk toch in geslaagd om een nest op onze schoorsteen te bouwen.
Twee weken lang hebben ze ladingen takken naar boven gebracht, maar iedere tak viel linea recta door de schoorsteen in onze open haard.
Potverdorie, wat maken die lui een rotzooi! Takken, mos, papier, bladeren......mijn Nilfisk maakte overuren.
Maar............áls er dan één tak per ongeluk op het gat blijft liggen en die slimmerikken leggen daar dwars overheen weer een tak, dan is het verder een eitje.
Wij moesten lijdzaam toezien hoe het nest alsmaar grote, steviger en mooier werd. De schoorsteenkap was al een mooi dak en het leek een fraaie villa te worden. Een Belle
Villa!
Maar helaas hebben wij hun droom niet uit laten komen. Als je geen bouwvergunning hebt, loop je een groot risico.
Het nest, nog zonder eieren, is gisteren verwijderd.
Er is nu een fraaie verticale constructie van gaas omheen gemaakt.
Geen gekrijs, geen rommel meer, Nilfisk opgeborgen.
Sneu? Ach, er zijn genoeg bomen in de buurt om een liefdesnest te bouwen.

Door het prachtige voorjaar staan al heel veel struiken uitbundig te bloeien.
Zóóó mooi!
Alle vrienden, kennissen en familie wens ik, ook namens André, fijne en zonnige paasdagen.

Els