Van stal tot une belle villa - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Van stal tot une belle villa - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Van stal tot une belle villa

Blijf op de hoogte en volg Els

29 Augustus 2014 | België, Kalmthout

André en ik wonen al weer 4 jaar op dit mooie plekje in Kalmthout. Een stukje paradijs op aarde met prachtig uitzicht op een weiland waar alcapa's, schapen en Shetland pony's grazen. Sinds kort loopt daar ook de pony van ons buurmeisje en zij komt iedere dag samen met haar moeder en haar zusje naar de wei. Daar wordt Sunny vriendelijk begroet, krijgt iets lekkers, wordt geborsteld, opgezadeld en dan gaat ze rijden. Dressuur! Ongelooflijk hoe knap dit 7 jarig meisje dat doet. Een natuurtalent.
Oeps..........ik dwaal een beetje af, want eigenlijk wilde ik het over onze stal hebben.
De vorige bewoners waren net als onze buren grote dierenvrienden en hielden geiten, ganzen, kippen, zwijntjes.........een complete kinderboerderij.
Wij vinden beesten heel leuk op afstand en bij anderen! Geen vee voor ons.
Wij hadden de grote ruif en bergen hooi er al eerder uitgehaald, maar het bleef een stal, waar zo nu en dan de grasmaaier in werd gestald.
Maar ineens zagen we dat het dak ging lekken........wind en regen versnellen dan ineens het proces van verval.
Ik zei: "Laten we het slopen".
"Nee, zonde", zei André. "Zo handig voor mijn grasmaaier!"
(Wij hebben nog 2 andere schuren!)
Enfin, klusjesman Frank hielp ons met een nieuw dak en nam het aangebouwde kippenhok mee.
Ikzelf heb de buitenkant plank voor plank schoongemaakt, geschuurd en gebeitst.
Dit schrijf ik in één regel, maar deed er in werkelijkheid een week over....amei! Niet te doen, maar ik heb het gefikst en het werd steeds mooier. Mijn buurvrouw Roosje noemde het al een chalet.
En dan steekt de binnenkant ineens afgrijselijk af t.o.v. die fraaie buitenkant.
De geiten en hangbuikzwijntjes hadden er flink huis gehouden. Hoe noemt men dat? Een zwijnenstal. Zó smotsig!
Ook een eldorado voor spinnen, pissebedden, torren en ander gesnor.
Ik ben ze in alle soorten en maten tegen gekomen. Ooit 10 jaar oude spinraggen gezien? Brrrrrrrrrr!
Weer plank voor plank schoongemaakt, geschuurd en off white gebeitst.
Het is nu te chique voor de grasmaaier.
Ik denk stiekem aan een mini atelier of een stilte plekje waar ik in alle rust kan schrijven, want ook dat ben ik in de loop der jaren leuk gaan vinden.
Rest nu nog de finishing touch en dan volgt de feestelijke opening met slingers en bubbels!!!

  • 29 Augustus 2014 - 22:29

    Jacqueline:

    Jaaaa, een atelier. Dat verdien je zeker! Fijn weekend. Groetjes, Jacqueline

  • 29 Augustus 2014 - 22:34

    Josee:

    Els, het schrijvers talent heb je zeker. Doorgaan in het "kot"
    Ik wacht af wat er ver gaat komen.
    Josee

  • 29 Augustus 2014 - 22:46

    Yolanda:

    Wat een metamorfose, Els! Weer een hobby ontdekt: schuurtjes omtoveren tot paleisjes!

  • 29 Augustus 2014 - 22:59

    Len:

    Hola Els ! Uiteraard hebben sacha en ik onlangs gezien hoe je deze stal om gaat toveren in een plekje waar jij inspiratie zal hebben om dan eindelijk je schrijverstalent tot haar of zijn recht te laten komen!!!
    Die beeldschone alpaca's zullen een enorme drive voor je zijn!
    Maken jullie de stal spoedig af en sacha en ik wensen je heel veel schrijf en meditatie plezier !!!
    ✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️

  • 29 Augustus 2014 - 23:03

    Marianne Floor:

    Wat een paleisje! Mooie plek voor een atalier!

  • 30 Augustus 2014 - 08:01

    Anja:

    Wat is het mooi geworden! Een superplek..

  • 30 Augustus 2014 - 09:24

    Lunette Van Der Mei:

    Dat ziet er echt fantastisch uit, je zou er bijna gaan wonen. Leuk zitje, prachtig uitzicht, genoeg inspiratie voor een boek zou ik zeggen. Misschien een kinderboek met dierenverhalen? Geniet ervan!!!

  • 30 Augustus 2014 - 10:18

    Ella:

    Goed bezig geweest! Heel mooi geworden, inderdaad te mooi voor de grasmaaier, maar een ideale stilteplek.

  • 30 Augustus 2014 - 10:24

    Marie-louise Jongeneelen:

    Het ziet er prachtig uit Els, zeker 5 kg. afgevallen...
    Als de slingers hangen komen we kijken.
    Liefs,
    Marie-Louise

  • 30 Augustus 2014 - 10:45

    Sandra Hartman:

    Wow wat is dat mooi geworden, wat dacht je van een bed en breakfast, dan wil ik de eerste klant zijn! De feestelijke opening is toch wel voor eind oktober ? Dan kan ik ook komen! Je mag André wel dankbaar zijn dat hij het niet wilde afbreken! Ik ben al weer in het land, we moeten snel wat afspreken! Groetjes Sandra

  • 30 Augustus 2014 - 11:16

    Anneke:

    Van beestenstal iets omtoveren tot paleisje geeft wel een enorme voldoening
    je hebt altijd al zo'n droom gehad van een klein atelier,wie weet wat er uit voort komt!
    Geniet ervan en wij horen van je!

  • 30 Augustus 2014 - 11:28

    Nicole:

    Amai, dat is opgeknapt !

  • 30 Augustus 2014 - 11:39

    Margreet Van Der Meij:

    Nou Els, wat een plaatje is het geworden! Prachtig! Heel geschikt voor een eigen plekje; wellicht tevens voor een gastenverblijf? Jouw creativiteit op schrijfgebied zal er door kunnen opbloeien....!!

  • 30 Augustus 2014 - 14:58

    Ellen Van Leuven:

    Wat hebben jullie dit tot een mooi omgetoverd!!!! Els, misschien iets om jouw workshops schilderen te geven!! Een prachtige ruimte hiervoor op een schitterende locatie!

  • 30 Augustus 2014 - 15:02

    Adri:

    Wow, dat is gaaf. x

  • 30 Augustus 2014 - 16:11

    Frans:

    Hallo Els,
    Voor mij hoef je geen foto's te nemen om te bewijzen dat je er hard aan gewerkt hebt, ik heb het nl. met eigen ogen gezien toen ik even naar jullie " vijver " kwam kijken.
    Toch een dikke proficiat voor het resultaat.
    Als de afzondering uw schrijftalent nog kan verbeteren dan zal het voor ons nog aangenamer lezen zijn,
    maar ik denk niet dat daaraan nog veel verbetert kan worden.
    Groetjes Frans en Gilberte

  • 31 Augustus 2014 - 06:37

    Gitta:

    Hi Els (en André),

    Wat een plaatje is het geworden. Een prachtig atelier voor van alles. Heerlijk. Wat kun je daar daar dan intens van genieten toch... Maar heb sowieso het idee dat jullie een super goede keuze hebben gemaakt, alweer vier jaar geleden, vanuit Leiden naar jullie paradijsje

  • 01 September 2014 - 10:18

    Marja:

    Inderdaad prachtig geworden. Dat is echt resultaat van noeste arbeid.
    Wat het verder ook wordt, het is nu al een prieeltje om daar gezellig thee te drinken.

  • 01 September 2014 - 10:59

    Yvonne De Haas:

    Els, nou hij is eigenlijk te mooi. Dat wordt echt genieten in je Zen huisje. Hemels genieten. Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 320759

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: