Eiken processierups. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Eiken processierups. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Eiken processierups.

Blijf op de hoogte en volg Els

24 Juni 2019 | België, Kalmthout

Twee nachten nauwelijks geslapen, mijn handen en armen kapot gekrabd door de hevige jeuk, het gevoel dat je in brand staat, zó pijnlijk! ........met dank aan dat venijnige beestje: de eiken processierups.
Allergie-gevoelig als ik ben, kon het niet uitblijven dat ik ook nu weer het slachtoffer ben.
Het begon eigenlijk zo'n 8 jaar geleden.
We woonden hier nog maar kort en ik maakte op een ochtend een onschuldig rondje-met-het-hondje en PATS BOEM, ik werd gestoken door een daas, niet te verwarren met een horzel, die niet kan bijten of steken.
Die irritante dazen landen onhoorbaar en bijten dan vrijwel onmiddellijk. Dat heb ik geweten!
In no time zwelden mijn hand en arm enorm op en de pijn was ondraaglijk. Ik belandde in het ziekenhuis waar ze zoiets nog nooit hadden gezien.
Tegenwoordig heb ik van een muggenbeet een week lang last: veel jeuk, vocht en pijn en nu dus die krengen van rupsen.
De haartjes zijn de grote boosdoeners en die kunnen door de wind iedere wandelaar bereiken. Zo zal het bij mij gegaan zijn met het gevolg dat ik vannacht in brand stond en ik geprobeerd heb mijn jeukende armen en handen te koelen met ijsblokjes.
Lapmiddeltjes die niet echt werken, dus toen ik me vanmorgen duizelig en misselijk voelde, werd het zinvol om toch de arts in te schakelen.
Antihistamine werkte onvoldoende en dus heeft zij me een corticosterioïden kuur voorgeschreven.
Voorlopig blijf ik binnen en voor wie dit gelezen heeft: PAS OP!


  • 24 Juni 2019 - 18:32

    Liesbeth:

    Wat een ellende Els dat je er zo heftig op reageert !
    Ik hoop dat de kuur snel verlichting geeft .
    Sterkte en groetjes

    Liesbeth

  • 24 Juni 2019 - 18:52

    Ellen Van Leuven:

    Jeetje Els, wat een malheur! Hoop inderdaad dat de medicijnen heel snel hun werk doen! Veel beterschap toegewenst!!!

  • 24 Juni 2019 - 19:15

    Joke VK:

    Lieve Els, wat akelig! Hoop dat je niet de hele zomer moet binnenblijven vanwege die akelige processierups. Sterkte en hoop dat je snel van de pijn en jeuk verlost bent. Liefs, Joke

  • 24 Juni 2019 - 19:24

    Marianne:

    Lieve Els,

    Wat erg dat je er zo heftig op reageert.
    Hoop dat je je nu snel beter gaat voelen, lijkt me erg pijnlijk allemaal.

    Heel veel beterschap en liefs,
    Marianne

  • 24 Juni 2019 - 19:27

    Yvonne De Haas:

    Arme Els, wat een ellende. Gelukkig heb ik er 4 dagen last van gehad. Opgelopen op de golfbaan. Bestreden met Mentho 10, een verkoelende en pijnstillende zalf en ook allergietabletten. Helaas vandaag weer besmet door die rupsendraden. Dus weer 4 dagen pret. Uitzitten is het enige. Kan je alleen heel veel sterkte wensen. Ze zij. Voorlopig niet weg. Alle liefs. Yvonne

  • 24 Juni 2019 - 19:54

    Anneke:

    Ik weet er alles van Els. Lang geleden in Bladel was de processierups al in opmars.
    Ook daar werden we gek van de jeuk. Armen en benen goed bedekt houden werd aangeraden, maar toch...….De gemeente moet al heel vroeg beginnen met het weghalen van die rupsen.
    Het schijnt dit jaar wel heeeeel erg te zijn. Sterkte ermee.

  • 25 Juni 2019 - 05:09

    Margriet:

    Wat een ellende Els, ik kan er van meepraten. Zit inmiddels ook onder jeukende plekken.Iedere zomer raak
    Ik zie ze hier niet, maar inderdaad die haartjes worden door de wind meegenomen en als je daar gevoelig voor bent is het dolle pret...maar niet heus. Ik smeer me in met Deet, ook tegen de teken en verder met azijn als de jeuk te erg begint te worden.
    Zomer is fijn, maar dit is hoogst irritant.
    Sterkte en tot zaterdag!

  • 25 Juni 2019 - 05:30

    Anja:

    Jemig wat vervelend Els. Hopelijk knap je snel weer op. Een vriendin van ons heeft onze gezamenlijke eetafspraak ook moeten afzeggen dit weekend omdat ze getroffen was door de haartjes. Sterkte!

  • 25 Juni 2019 - 05:33

    Leni :

    Hoi Els, Dat is inderdaad super vervelend. Sterkte en hoop voor je dat het spoedig beter gaat.

  • 25 Juni 2019 - 05:31

    Josée:

    Lieve Els , dat dit jou nu moet gebeuren. Vreselijk die jeuk.ik wens je heel veel sterkte en beterschap. Groetjes, liefs. Josée.

  • 25 Juni 2019 - 06:19

    Marianne Floor:

    Hoi Els, Verschrikkelijk die beestjes. Wij liepen zondag hier in Apeldoorn en er hingen overal van die vieze zakken met rupsen!! Gelukkig was het windstil!
    Ik las vandaag in de krant, dat je de haartjes (plekken waar het verschrikkelijk jeukt) moet verwijderen met duck-tape. Daarna insmeren met Aloë-vera crème.
    Ik hoop voor jou dat de jeuk inmiddels minder is. Sterkte ermee!!

  • 25 Juni 2019 - 06:45

    Hans/Henny:

    Wij hebben ook last van jeukbultjes.
    Opgezette handen en rode plekken op de armen .
    We hebben een gel gekocht en dat verlicht redelijk.
    Hopelijk gaat je kuur werken.
    De hartelijke groeten uit Leiden.

  • 25 Juni 2019 - 07:12

    Marie-Louise:

    Heel veel beterschap Els, want jeuk en pijn went nooit.
    Lieve groeten.
    Marie-Louise

  • 25 Juni 2019 - 13:21

    Lascaris Gerard:

    Heel vervelend voor jou ! Hoop dat het snel geneest.
    Probleem blijft wel; je blijft gevoelig hiervoor.
    Sterkte. Hoop je wel te zien op 4 augustus

  • 25 Juni 2019 - 14:46

    Jacqueline:

    Wat ontzettend naar voor je Els.
    Beestjes vinden jou kennelijk heel aantrekkelijk, maar in sommige gevallen kun je beter maar niet zo in trek zijn.
    Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat de eikenprocessierups z’n beste tijd onderhand gehad heeft. Wat een ellende.
    Ik gun je dat het andere vliegende en stekende gespuis je verder ook met rust laat deze zomer. Sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 319391

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: