Virus - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Virus - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Virus

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Maart 2020 | België, Kalmthout

Wat komt er momenteel wereldwijd over ons heen?
Ik schrik wat ik de voorbijgaande dagen heb gezien.
Er is zoveel aan de hand!
Wij zijn allemaal in gevaar.

Het leven is niet maakbaar!

Allereerst gaat het natuurlijk om degenen die direct getroffen zijn
en in het verlengde de families en naaste betrokkenen.
Maar ook in maatschappelijk en sociaal opzicht raakt het ons allemaal.
Economisch gezien is deze ramp wereldwijd nu al desastreus,
maar persoonlijk maak ik me heel veel zorgen om de mensen die het nu sociaal gezien heel moeilijk hebben.
Mensen die contact willen hebben, maar dat nauwelijks kunnen.
Gelukkig is er in deze tijd veel mogelijk via Sociale Media.

Voor deze pandemie is geen gebruiksaanwijzing en dus zullen we de situatie per dag moeten opvolgen en ons aanpassen.

Ik volg de ontwikkelingen op de voet en houd me, zo goed als mogelijk is, aan de maatregelingen en geniet tegelijkertijd ervan dat ik kerngezond ben en in de situatie leef dat ik hier elke dag in de tuin kan werken. ...........ik doe niets liever!

Lieve mensen, zorg goed voor jezelf en voor elkaar en help en let elkaar!




  • 22 Maart 2020 - 17:51

    Marion Simonis:

    Ja Els, nu gaan we toch een buitengewone situatie meebeleven. Wat een jaar 2020, met een zwarte rand eromheen als je begrijpt wat ik bedoel.
    Wij hebben hier in ons appartementengebouw nogal wat "kwetsbaren" qua leeftijd om ons heen en dat maakt het wat sneller dat je ze uitnodigt voor een kop koffie of een glas wijn en heb ze op het hart gedrukt dat ik altijd een boodschap voor ze mee kan brengen. Enfin de toekomst zal dat leren, want tot nu toe willen ze er allemaal zelf even uit! We houden vinger aan de pols en natuurlijk ben ik streng (!) voor manlief, die zo graag boodschappen doet en naar de markt wil.......
    Op begraafplaats de Zijlpoort, Leiden, was het gisteren heerlijk rustig en mooi met de zon.....(vandaag is mijn mams geboortedag) en hebben we mijn ouders'grafsteen weer in lentesfeer gebracht, zo'n dankbaar werk. We gaan dus nu op mijn unieke, onvergetelijke moeder proosten.
    Hou jullie haaks (ook met de knie!!) en blijf gezond. Bye

  • 23 Maart 2020 - 13:23

    Irma Quist:

    Lieve Els,
    Het leven is niet maakbaar maar wel de manier waarop je op situaties reageert. Laten we er allemaal het beste van maken en er zijn voor elkaar. Ik vind het hartverwarmend hoeveel initiatieven er ontstaan om elkaar te helpen. Hopelijk komen er ook goede dingen voort uit deze Coronacrisis.
    Ik wens jou en André veel gezondheid en mooi weer zodat jullie lekker in de tuin kunnen werken. Het geluk zit in kleine dingen. Het zijn vaak de cliché’s waar de grootste waarheid in zit. Zorg goed voor jezelf en elkaar.
    Liefs
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 318687

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: