Pasen en Antonius - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Pasen en Antonius - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Pasen en Antonius

Blijf op de hoogte en volg Els

09 April 2020 | België, Kalmthout

Pasen 2020

Traditie getrouw komen op Goede Vrijdag duizenden mensen bij elkaar om de prachtige muziek van Bachs Matthäus Passion te beleven. Het wordt als het hoogtepunt uit de muziekgeschiedenis gezien. Maar in de aanloop van het Paasfeest is er dit jaar in geen enkele stad een Matthäus Passion te beluisteren; de reden zal inmiddels overduidelijk zijn.

Alles afgelast, geannuleerd.

Ook de lijdensweg van Jezus op Goede Vrijdag zal niet met elkaar gelopen kunnen worden.

Afgelast.

Aanstaande zondag zal het Orbi & Urbi, de zegen van de paus aan stad & wereld, vanaf het balkon van de St. Pietersbasiliek over een leeg Pietersplein klinken. Rome is akelig stil.

Dit jaar geen paasbezoekjes naar familie of vrienden, omdat we hopelijk allemaal de maatregelen blijven respecteren.
Het wordt een Pasen zonder dicht bij elkaar, maar als niemand bíj elkaar kan zijn, zijn we toch met elkaar verbonden.
Omdat we wereldwijd elkaar moeten beschermen, doen we dit vóór en mét elkaar en zijn we Pasen 2020 op een hele bijzondere manier mét elkaar.

Ga op digitale visite naar de mensen om je heen en maak er een mooi-op-afstand-feest van.

Vergeet niet stil te staan bij alle slachtoffers van het C-virus en vooral bij hun naasten, want er is wereldwijd veel verdriet.

Mooie paasdagen.
Zorg goed voor elkaar, stay safe en blijf(zoals ze hier zeggen) in je kot.
___________________________________________________________

Hebben jullie ooit van de H. Antonius gehoord? Katholieken kenen hem als beschermheilige en er bestaat een legende waardoor hij ‘geroepen’ wordt bij verloren zaken. (Heilige Antonius, beste vriend, maak dat ik mijn ....weer vind).
Ik ben om de haverklap essentiële dingen kwijt, mijn bril, sleutels, GSM, gewoon door slordigheid, niet nadenken, 1000 dingen tegelijk doen.
Eigen schuld, dikke bult, maar het eindeloos zoeken kost mij wel veel tijd plus grote ergenis!
Vorige week was ik mijn bril kwijt. Het hele huis doorgezocht. Grrrr! Ik had al een plan bedacht hoe ik naar een Nederlandse opticien zou kunnen komen, immers hier zijn alle winkels dicht en ik kan niet de grens over. Hoe overtuig ik met mijn verhaal de grenspolitie om voor mij een uitzondering te maken?
Eerst maar een nachtje over slapen.............zie ik dat ding gewoon op de slaapkamerstoel liggen. YOEPIE!

Toen dacht ik aan deze variant:
Zij die nooit iets kwijt zijn, kennen het geluk van het vinden niet!
Een uitspraak van een tante van André.

Dat blije gevoel overkwam mij deze ochtend weer............de voordeursleutel was sinds gisteren nergens te vinden. Probeer maar eens te reconstrueren waar je die voor het laatst gebruikt hebt. Lukt niet. Met een knagend gevoel mijn bed in en vanmorgen...................zag ik dat ding buiten op de grond bij de carport liggen. Weer YOEPIE!

  • 09 April 2020 - 17:56

    Ans :

    Els, jammer dat we nu niet lezen welk plan je had bedacht om de grens over te mogen. haha
    gelukkig heb je je sleutel en bril weer gevonden.
    Veel plezier met het werken in jullie prachtige tuin
    groetjes

  • 09 April 2020 - 22:27

    Jacqueline:

    Zoekt en gij zult vinden ...
    Je kunt de komende dagen in ieder geval helemaal “los” op het zoeken van paaseieren Els.

  • 10 April 2020 - 11:14

    Margriet:

    Allereerst wens ik jullie ondanks alles, hele fijne Paasdagen.
    Geniet van het mooie weer, en de ontluikende natuur, van elkaar en met de Heilige Antonius in de buurt gaat dat eieren zoeken ook zeker lukken !

  • 10 April 2020 - 22:28

    Joke VK:

    Allereerst jullie ook fijne Paasdagen gewenst.
    Als katholiek opgevoed meisje roep ik altijd St. Anthonius aan als ik iets kwijt ben en het helpt! Inderdaad niet meteen maar je komt het verloren ‘ding’ weer tegen. Fijn te constateren dat ook anderen vaak naar sleutels, bril etc. lopen te zoeken.
    Blijf gezond en hopelijk zien we elkaar binnen niet al te lange tijd!
    Lieve groeten, Joke

  • 10 April 2020 - 22:54

    Yvonne De Haas:

    Heilige Antonis ken ik niet. Niet katholiek dus. Maar net als jij ook vaak iets kwijt. Niet meer zoeken is voor mij het beste. Meestal komt het opeens weer te voorschijn. Maar pissig ben je wel een tijdje omdat je alles al hebt bedacht waar het kan zijn. En ik heb geen Heilige Antonie om aan te roepen.

    Gelukkig heerlijk weer om deze dagen door te komen. Lekker in de tuin. Tijdens het dagelijkse wandelingetje genieten van alles wat boeit. Denkend aan alle mensen die het moeilijk hebben drukt het wel mijn gemoed. Het ontneemt me mijn energie, helaas.
    Wens jullie een hele fijne Pasen in deze bijzondere tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 317987

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: