KOM OP TEGEN KANKER! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu KOM OP TEGEN KANKER! - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

KOM OP TEGEN KANKER!

Blijf op de hoogte en volg Els

31 Maart 2013 | België, Kalmthout

In 1988 werd door door de Vlaamse radiopresentatrice Kathy Lindekens een geldinzamelingsactie georganiseerd voor kankerbestrijding.
Het werd een verpletterend succes en "KOM OP TEGEN KANKER"
was geboren.
Kanker kan iedereen treffen en teveel mensen hebben geen andere keus dan de strijd aan te gaan.
Inge Faes verloor vorig jaar haar vader aan kanker en zij besloot een actie te organiseren. Ze deed een oproep aan zowel professionele als amateur kunstenaars om een kunstwerk te schenken voor een grootse veiling. Aanvankelijk rekende zij op zo'n 25 à 30 kunstwerken........inmiddels zijn het meer dan 200.
Ook scholen doen mee. Kinderen ontwerpen een wenskaart en per school wordt een winnende kaart geveild. De andere wenskaarten worden aan kankerpatiënten in ziekenhuizen uitgedeeld.
De veiling van alle gedoneerde kunstwerken is op 25 en26 mei a.s. en de opbrengst gaat integraal naar KOM OP TEGEN KANKER.
De bestedingen gaan o.a. naar:
1) kinderen en kanker
2) preventie
3) psychische ondersteuning
5) wetenschappelijk onderzoek
6) palliatieve zorg

Met mijn bescheiden bijdrage, een beschilderd porseleinen bord (foto), wil ik de actie steunen.
Ik zal t.z.t. een verslag doen van de veiling en de hopelijk grote opbrengst.

Er is al heel veel bereikt en gelukkig genezen veel mensen van kanker, maar helaas slaat het noodlot te vaak toe en vechten veel, heel veel mensen tegen deze ongenadelijke ziekte.