Feest - Reisverslag uit Belgiek, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Feest - Reisverslag uit Belgiek, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Feest

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Juni 2021 | België, Belgiek

Het was lang geleden dat Teresinha een ‘Kom je ook mijn partijtje?’ uitnodiging kreeg, maar deze was wel héél bijzonder.
“1 Ano Festeja-se!”
Conto contigo!

Haar (half)zusje Alice nodigde Rebecca en Teresinha uit om de 1e verjaardag van haar zoontje Lukas mee te vieren.

Oeps, voor een kinderfeestje naar Portugal?

Ja. Nee. Ja. Nee…………….Na veel wikken en wegen boekte Tia toch een ticket.

Dit wilde zij niet missen, want de band met haar zus en broer is haar heel dierbaar en het voelde als een eervolle uitnodiging. Wel heel jammer dat Rebecca door teveel werkopdrachten onmogelijk mee kon; er zijn werkpaarden en luxe paarden, maar reken maar dat zij het Teresinha vanuit het diepst van haar hart gunde om dit bijzondere feestje mee te maken.

Alice, haar broer José en Teresinha’s biologische moeder wonen in Parijs, maar hebben een tweede huis in Portugal en daar werd de eerste verjaardag van Lukas gevierd.

Ruim 3 dagen ondergedompeld worden in je Portugese familie, waarvan je het merendeel nog nooit ontmoet hebt, dat verhoogt je nieuwsgierigheid, maar nog meer de spanning.

Wie ga ik ontmoeten, ga ik mijn oma voor het eerst zien, weet iedereen inmiddels van mijn bestaan?

Overigens gaf vooraf het wachten op de uitslag van de coronatest nog de meeste stress.

Portugees is niet haar sterkste kant…………..ze komt niet verder dan ‘obricado’, maar gelukkig spreken Alice en broer José en haar moeder frans, dus dat kon ze in deze dagen flink ophalen.

Spanning genoeg en vanaf het moment dat ze het vliegtuig instapte, leefde ik enorm met haar mee.

Mijn moederhart maakte overuren!

Was ik maar even een drone, dan kon ik de jarige Lukas, Maria (moeder), Alice en José zien en het grote huis met de prachtige mega tuin vol fruitbomen en bloemen.
Dan zou ik zien hoe Teresinha daar liefdevol omarmd werd, hoe ze zaterdag met haar broer gezellig op een terras ging ontbijten, hoe hij haar de omgeving liet zien en ook het huis waar Alice en José vroeger woonden.
Dan zou ik alle genodigden zien, de buffetten, de versierde tafels, de tientallen ballonnen & slingers en natuurlijk Lukas, dat jarige manneke waar het allemaal om ging.

En wat lijkt Lukas sprekend op Teresinha op die leeftijd. Twee druppels water.

Lukas en Teresinha! Zij waren het middelpunt op dit grote feest.

Gisteren reed ik naar Schiphol om haar als verrassing, samen met Rebecca en haar moeder, op te halen. Daar stond zij, een stralende Teresinha, een beetje moe van alle indrukken, festiviteiten en korte nachtjes, maar op het zonnige terras in Hillegom met Portugese muziek op de achtergrond hingen wij aan haar lippen om alle verhalen te horen. Ze nam ons mee naar dat mooie Portugal en ik voelde hoe ze is opgenomen in de familie. Teresinha hoorde erbij.

Ze zal nog het nodige moeten verwerken, maar dit uitje voelde als een warm bad.

Zo mooi, lieverd!



  • 07 Juni 2021 - 09:29

    Sandra:

    Wat een fantastische belevenis voor Teresinha, dit is de kers die ze op de taart krijgt voor al haar zoektocht naar haar biologische familie! Ik heb kippevel van dit mooie verhaal! Ik begrijp dat je moeder gevoel overuren heeft gemaakt!
    Prachtig verhaal weer Els. Fijn dat je dit met ons gedeeld hebt! Lieve groetjes

  • 07 Juni 2021 - 13:48

    Irma Quist-Tomey:

    Tranen in mijn ogen. Heel ontroerend. Begrijp zo goed hoe dat ook voor jou, Els, voelt. Uiteindelijk willen we toch maar een ding voor ons kind: dat ze gelukkig is. En die vrijheid en mogelijkheid heb jij haar gegeven. Heel mooi.

  • 07 Juni 2021 - 13:53

    Ans :

    Fantastisch Els

  • 07 Juni 2021 - 19:16

    Jacqueline Woud:

    Wat mooi en indrukwekkend Els.
    Een bijzondere, onvergetelijke ervaring voor Teresinha en voor iedereen die haar lief heeft.

  • 07 Juni 2021 - 22:03

    Ellen Van Leuven:

    Lieve Els, wat mooi en ontroerend, met een brok in mijn keel. Heel bijzonder dat Tereshina haar familie heeft teruggevonden en zo prachtig wordt omarmd door de hele familie! Heel bijzonder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Belgiek

België

Kalmthout!

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2021

Feest

31 December 2018

Het doek sluit voor 2018.

28 Juli 2013

Sloeptochtje en noodweer.

28 Juli 2013

Sloeptochtje en noodweer.

03 Juli 2013

Van hofje naar steeg
Els

Geboren in Leiden. Begonnen met reisverslagen toen wij in 2008 naar Beijing gingen. Daarna enthousiast doorgegaan toen we naar Belgë verhuisden.

Actief sinds 29 Mei 2008
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 319067

Voorgaande reizen:

01 Januari 1970 - 19 Februari 2021

Toverhazelaars

14 Juli 2016 - 14 Juli 2016

manege

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2013

België.

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

België

30 Mei 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: