Entertainment in de achtertuin. - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Entertainment in de achtertuin. - Reisverslag uit Peking, China van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Entertainment in de achtertuin.

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Oktober 2012 | China, Peking

Elk zichzelf respecterend dorp of stad zet zich tegenwoordig op de kaart door evenementen en attracties te organiseren om zo boeren, burgers en buitenlui te lokken. Zo ook het dorp Wildert............ooit van gehoord?
Het ligt tussen Kalmthout en Essen en je rijdt er in een vloek en een zucht door heen. Maar niet op deze fraaie herfstzondag.
Wildert is ineens Pompoendorp!
Op 7 oktober staat het hele dorp op z'n kop, want op deze dag wordt de winnaar bekend gemaakt van de grootste en zwaarste pompoen! Een groot spectakel.
Op het terrein van de vermaarde Bakkersmolen worden alle pompoenen verzameld en gewogen en om dit geheel een feestelijk tintje te geven, zijn er voor jong en oud allerlei attracties. Niet groots, maar gezellig.
Ooit gehoord van een pompoen van meer dan 300 kilo?

Veel leuker vind ik het grote aatal paraglyders dat ter gelegenheid van het pompoenfeest(?) vanaf het weiland recht tegenover ons huis opstijgt.
Schitterend!
Tegen een strak blauwe lucht hangen zo'n 8 paraglyders tegelijk in de lucht. Gewoon in onze achtertuin! Vanaf het terras een kleurrijk spectakel. Hoe mooi kan een herfstdag zijn!!