Afscheid. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Afscheid. - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Afscheid.

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

09 November 2022 | België, Kalmthout

Afscheid nemen doet pijn, heel veel pijn.

Mijn lieve zus Anneke heeft vandaag haar ogen voorgoed gesloten.

Wij zijn intens verdrietig om dit verlies.

Zij heeft de korte strijd ( 7 weken) tegen de kanker (2 hersentumoren) op moeten geven.

Anneke was onze rots in de branding en de verbindende factor in ons gezin en wij missen nu al een

schakel in de ketting, de ketting die ons zolang verbond.

• 09 November 2022 - 21:17

Marianne Angenent:

• 09 November 2022 - 21:24

Marianne Ooms:

Ach Els,

Wat een vreselijk bericht.

Gecondoleerd met het verlies van je zus.

Dat is wel heel snel gegaan.

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

[e-1f339][e-1f339]

• 09 November 2022 - 23:01

Jacqueline Woud :

Lieve Els [e-38] familie,

Gecondoleerd met het overlijden van Anneke.

Van harte wens ik jullie toe dat jullie elkaar tot steun en troost kunnen zijn en dat jullie de goede herinneringen aan je zus levend kunnen houden.

Liefs en sterkte [e-1f49d]

• 09 November 2022 - 23:04

Lascaris:

Els gecondoleerd met het verlies van je grote zus Anneke. Al komt het niet geheel plotseling het gemis zal groot zijn.

sterkte

• 09 November 2022 - 23:41

Irma Q:

Lieve Els,

Wat een verdrietig nieuws. Ik ben ook een zus verloren, dus ik weet hoe het voelt. Hopelijk vind je troost in de wetenschap dat ze niet heel lang heeft hoeven lijden en dat jullie toch de tijd hebben gehad om afscheid van elkaar te nemen. Ik wens je sterkte bij het verwerken van dit gemis.

Veel liefs, Irma

• 10 November 2022 - 06:53

Ellen:

Lieve Els en André,

gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd om dit verlies te verwerken [e-1f5a4][e-1f90d]

liefs Ellen

• 10 November 2022 - 06:53

Joke VK:

Lieve Els,

Wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd met dit grote verlies. Wat is het snel gegaan. Het is amper te bevatten he?

Heel veel sterkte toegewenst, ook voor de rest van de familie.

Liefs,

Joke vK

• 10 November 2022 - 12:00

Thea Heijmans- Duivenvoorde :

Lieve Els en André,

Geschrokken, van het bericht van het toch nog zo plotseling overlijden van je zus Anneke, wilik jullie hiermede condoleren met dit vreselijke verdriet, en wens jullie veel sterkte de komende dagen en hopelijk zal de tijd helpen, om rust te brengen in jullie gedachten en gevoelens, en de mooie herinneringen aan haar, het verdriet en gemis verzachten.. liefs Thea

• 10 November 2022 - 12:00

Thea Heijmans- Duivenvoorde :

• 10 November 2022 - 12:12

Gitta V.d. Berg:

Lieve Els,

Wat een afschuwelijk bericht.

En een groot groot en ongelooflijk verdrietig en pijnlijk gemis.

Heel veel sterkte voor jullie in de tijd die komen gaat zonder jullie rots.

Liefs Gitta

• 13 November 2022 - 15:55

Marion Simonis:

Van Harte Gecondoleerd Els. Je oudste zus verliezen is een groot gemis.

Sterkte.

Hartelijke groet,

Marion

Verslag uit: België, Kalmthout

Toverhazelaars

Dat kleine plaatsje Kalmthout, net over de grens heeft naast zijn prachtige natuurgebied 'De Kalmthoutse Heide' ook zijn vermaarde arboretum.

Het is één van de oudste en meest gevarieerde bomen- en plantentuinen in België.

Het hele jaar door kun je je laten verrassen door alles wat bloeit, groeit en geurt.

Een leuk weetje: Het arboretum heeft met de Hortus Botanicus in Leiden een samenwerkingsverband.

In januari en februari is de hamamelis de grote trekpleister. Nog een weetje: het arboretum heeft de grootste collectie hamamelissen van heel Europa. Ahum!

Deze toverhazelaar staat nu in volle bloei en dus...................ging ik met 3 vriendinnen naar die prachtige tuin waar we ons vergaapten aan al die bloeiende hamamelissen in -tig kleuren van felgeel naar oker en roodbruin .

Hoe sprookjesachtig zal het daar vorig weekend geweest zijn; elk takje bedekt met een laag sneeuw en de kleuren van al die bijzondere bloempjes tegen een strak blauwe lucht.

MOOI!

maar nu werd ik nog meer ontroerd door de schoonheid van duizenden sneeuwklokjes.

Die eenvoud van dat schijnbaar fragiele witte bloempje in de winterkou. Zo mooi!

Nooit geweten dat er honderden variëteiten bestaan.

En dan die prachtige helleborissen (witte kerstroos).

Die zacht groen/witte kleur!!!Daar word ik lyrisch van.

Trouwens ook van alle mooie hebbedingetjes in de Arboretum winkel! Zo exclusief en apart.

In april is het arboretum één grote wolk van bloesems,

in mei staan alle rododendrons in bloei en in juni staat de tuin vol met de meest prachtige rozen.

Genoteerd in de agenda!

Het werd een heerlijke middag, ook even Corona vergeten.

www.arboretumkalmthout.be