Pareltjes - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu Pareltjes - Reisverslag uit Kalmthout, België van Els Haas - Boogmans - WaarBenJij.nu

Pareltjes

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

20 Augustus 2023 | België, Kalmthout

Pareltjes!

Ken je ze? Momenten waarvan je denkt,

waaauw! Wat overkomt me?

Zo bijzonder dat je ze vast wilt houden?

Die noem ik mijn ‘pareltjes’.

Hier is er zo één:

Een van onze wijkbewoners nodigde ons uit voor zijn tuinconcert.

Ik had deze vriendelijke man twee jaar geleden leren kennen tijdens mijn wekelijkse wandelingetje door de wijk.

Hij liep toen net als ik met een infuus in z’n arm en ik hield hem, nieuwsgierig als ik ben, staande………een beetje on-Belgisch, maar het bleek dat wij lotgenoten waren: allebei slachtoffer van de Ziekte van Lyme……je kunt je een minder ernstige overeenkomst voorstellen.

Ik nodigde hem en zijn vrouw later uit voor mijn expositie in het arboretum en nu lag de invitatie voor hun tuinconcert in de bus.

Wat moet je je daarbij voorstellen?

Wel, twee muzikanten spelend op viool en accordeon. Twee vrienden die elkaar muzikaal omarmden, twee bevlogen kerels die de sterren van de hemel speelden en die de liefde voor muziek cabaretachtig aan elkaar praatten.

Wat ben je een bevoorrecht mens als je je talent zo kan delen.

Drie uur lang lieten Ivan en Emile het publiek genieten van klassiek, jazz, pop, tango’s etc. Speels, lichtvoetig, improviserend, virtuoos en ook de gastvrouw speelde, enigszins aarzelend, een schitterend nummer mee op haar piano accordeon. Chapeau Cynthia!

Tel hierbij de sfeervolle ambiance: een prachtige tuin, verlichtte luxe

tentoverkappingen en zomerse temperaturen.

Napratend met een goed glas wijn werd het een latertje en dit alles gewoon bij de buren………een pareltje!

Wil je er nog één?

De week met onze Beijing vrienden in het mooie Drenthe.

Al een aantal jaren huren we voor 12 personen een groot huis, deze keer weer in Nederland, maar we waren ook al eens in Engeland, Kenia en België.

Op deze schitterende Drentse locatie met prachtig zomerweer was er weer volop tijd voor wandelingen (Dwingelderveld), golfen, lezen, uitstapjes, mooie gesprekken en niet te vergeten de wijnen en de

gin and tonics.

Iedereen koestert deze warme vriendschap, zo bijzonder, een pareltje waard!

• 20 Augustus 2023 - 22:34

Irma Q:

Lieve Els,

Ik gun je zoveel mooie parels dat je er een ketting van kunt rijgen.

Liefs, Irma [e-1f618]

• 20 Augustus 2023 - 22:40

Sandra :

Wat een pareltjes Els en wat ben ik blij dat ik ook één van die pareltjes mee heb mogen maken! Wat hebben we een prachtige tijd gehad daar op die Drentse lokatie.

• 20 Augustus 2023 - 23:56

Yvonne De Haas:

Wat heb je buiten ons gezamenlijke Beijing pareltje een mooi tuinfeest beleefd. Zoveel muziek en gezelligheid zomaar bij de buren.

Wat een genot. Inderdaad een pareltje[e-1f618]

• 20 Augustus 2023 - 23:56

Yvonne De Haas:

• 21 Augustus 2023 - 07:21

Gerard Lascaris:

Pareltjes kan je aan elkaar rijgen.

net als Drenthe : ook een Pareltje !

een groet uit het (net te) warme Italië

• 21 Augustus 2023 - 09:13

Nicht Thea:

Ja, heerlijke ervaringen, Els! Je moet er ook voor openstaan, en dat lukt je heel goed. Veel groetjes, Thea

• 21 Augustus 2023 - 13:15

Marianne:

Mooi verwoord Irma,ik doe er nog een armband bij!

Kus van je zus!

• 21 Augustus 2023 - 14:01

Marion :

Sfeervolle zomer ervaringen Els, “gewoon” genieten [e-1f607] [e-1f64b]‍[e-2640]️

• 21 Augustus 2023 - 14:08

Marie Louise Jongeneelen:

Geweldig dat je zo kunt genieten van een concert bij de buren.

• 21 Augustus 2023 - 21:49

Ellen Van Leuven:

Els, ik geniet zo mee van al jouw mooie pareltjes!

• 25 Augustus 2023 - 12:26

Margriet Van Der Werf-Franke:

Sparen, die pareltjes Els!

Je weet lange parelsnoeren komen in de mode...

Verslag uit: België, Kalmthout

Toverhazelaars

Dat kleine plaatsje Kalmthout, net over de grens heeft naast zijn prachtige natuurgebied 'De Kalmthoutse Heide' ook zijn vermaarde arboretum.

Het is één van de oudste en meest gevarieerde bomen- en plantentuinen in België.

Het hele jaar door kun je je laten verrassen door alles wat bloeit, groeit en geurt.

Een leuk weetje: Het arboretum heeft met de Hortus Botanicus in Leiden een samenwerkingsverband.

In januari en februari is de hamamelis de grote trekpleister. Nog een weetje: het arboretum heeft de grootste collectie hamamelissen van heel Europa. Ahum!

Deze toverhazelaar staat nu in volle bloei en dus...................ging ik met 3 vriendinnen naar die prachtige tuin waar we ons vergaapten aan al die bloeiende hamamelissen in -tig kleuren van felgeel naar oker en roodbruin .

Hoe sprookjesachtig zal het daar vorig weekend geweest zijn; elk takje bedekt met een laag sneeuw en de kleuren van al die bijzondere bloempjes tegen een strak blauwe lucht.

MOOI!

maar nu werd ik nog meer ontroerd door de schoonheid van duizenden sneeuwklokjes.

Die eenvoud van dat schijnbaar fragiele witte bloempje in de winterkou. Zo mooi!

Nooit geweten dat er honderden variëteiten bestaan.

En dan die prachtige helleborissen (witte kerstroos).

Die zacht groen/witte kleur!!!Daar word ik lyrisch van.

Trouwens ook van alle mooie hebbedingetjes in de Arboretum winkel! Zo exclusief en apart.

In april is het arboretum één grote wolk van bloesems,

in mei staan alle rododendrons in bloei en in juni staat de tuin vol met de meest prachtige rozen.

Genoteerd in de agenda!

Het werd een heerlijke middag, ook even Corona vergeten.

www.arboretumkalmthout.be